Mallar

torsdag 1 augusti 2024

Lawn Fawnatics Challenge 177

 Hej på er!

Då hittade jag ännu en liten kul utmaning på Lawn Fawns sida för just utmaningar. Har egentligen inte haft supermycket tid för att skapa kort det senaste då jag haft massor av beställningar på exploding boxes, men till slut så fick jag ihop tiden. Jul i juli kändes ju inte så jätteinspirerande då jag egentligen avskyr vintern, men julkort brukar jag få beställning på så det var ju bara att sätta i gång och få det gjort. För en gångs skull i tid 😉 Jag hade lite beslutsångest vad jag skulle använda så till slut hade jag gjort 5 stycken av bara farten. Det blev ganska enkla kort och det enklaste har jag valt att delta med i Lawn Fawnatics utmaning (Lawn Fawnatics Challenge 177 – Christmas in July! | Lawn Fawnatics). Jag älskar ju Lawn Fawns alla papper, stämplar och dies så det är bara roligt att försöka sig på att skapa något fint av dem. Så här blev mitt första julkort för 2024:

Kortstommen är CS i offwhite och mäter 5½" x 4¼". Mönsterpappret är från Lawn Fawn, "Let it Shine", som jag stansat ut med den största av "Inside In Stitched Rectangle Stackables", som också kommer från Lawn Fawn. Rektangeln satte jag på 3D- kuddar på ett bakgrundspapper från Simple Stories, "Textured Cartdstock - Cream", som skymtar genom hålet. Jag valde den prickiga sidan. Innan dess stansade jag ut en cirkel ur rektangeln med en cirkeldie från Rox Stamps. Runt cirkeln har jag limmat en snöflinga i glitterkartong. Snöflingan är från Lawn Fawn, "Magic Iris Snowflake Add- On". Det finns även en liten die med som präglar ett mönster av en snöflinga och denna använde jag på bakgrundspappret för att skapa lite mer liv i allt det enkla. Till sist satte jag texten, "God Jul", som jag stansat med en die från Rox Stamps i samma glitterkartong som snöflingan.

Jag har väldigt svårt för att skapa enkla kort. Det känns ofta som om det saknas något, men den här gången blev jag riktigt nöjd. Det kan nog tänkas att jag gör fler i den här modellen. Speciellt som det oftast är de lite enklare som är mest efterfrågade av mina "kunder". Här kommer ett par bilder till:


Tyvärr syns det inte så bra hur snöflingan och texten glittrar, men det gör det. Glitterkartongen köper jag till ett väldigt fördelaktigt pris i vårt lokala lågprisvaruhus, "Göksäter". Man kan säga att det är ett litet Gekås i miniatyr. Vi som bor på Orust året runt älskar så klart vår ö, men vi har många som besöker vår ö enbart för att handla på Göksäter och de kommer långväga ifrån. Ibland kommer det hela busslaster. Helt galet, men så klart kul 😄

Då håller jag tummarna för att mitt bidrag blir draget. Vem vill inte "vinna" ett presentkort hos Lawn Fawn? Kanske inte alla då, men definitivt alla vi LawnFawnatics runt om i världen.

Ha en fortsatt skön sommar 😎

Jeanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar