Mallar

lördag 4 augusti 2012

Färgutmaning

Äntligen har jag lyckats få lite tid över för scrapping igen. Inte för att vädret varit så värst fint mer än i ett par dagar. Nej! Det beror på annat. Vi har ägnat oss åt lite snabb och billig renovering av vardagsrummet. Jag kunde ju inte bara lämna maken ensam med alltihop och tro att han fixar det :O Därför har jag varit målare och allt- i- allo och hjälpt till med det lilla jag orkat pga värkande kropp i några dagar. Maken har slitit som ett djur och nu är allt klart. Därför kunde jag äntligen ägna mig åt papper, blommor, stansar och diverse andra pryttlar i torsdags =) Visserligen blev det ett litet uppehåll för att titta på Ernst och Hawaii 5.0 men det gjorde ju (nästan) ingen skada.
Som jag tidigare nämnt är jag med i en grupp på FB som heter ”En kväll – en utmaning!”. I torsdags var det dags för en färgutmaning. Det var de här färgerna man skulle använda:
Jag är ingen älskare av dessa färger men när jag såg vilka det var visste jag direkt vilket kort jag skulle använda och så här blev min LO:
LOn handlar om dottern E som firar Saint Patricks Day i NYC tillsammans med sina Au Pair- vänner.
Bakgrunden är ett vitt CS. Mönsterpappren kommer från Echo Park, "A Boys Life" (grönt och gult) och från Crates "Farmhouse Collection" (orange och blommigt). Jag har sytt ett kors med symaskinen över LOn så det bildats 4 rutor. 
Jag har klippt ut hexagoner ur mönsterpappren för att jag gillar formen och det behövs inte så himla många andra dekorationer då. Blommorna hade jag hemma i gömmorna precis som knapparna.
Fler hexagoner. Blomman är egentligen limegrön men tyvärr gör ljuset att den ser mer gul ut. De gröna halvpärlorna kommer från Kaisercraft.
Jag har valt att ha dold journaling bakom kortet och skar ut en tag i vit CS och ett av mönsterpappren. I tagen satte jag fast band i de färger som ingick i utmaningen. Stämpeln, Dear Lizzy Neapolitan Roller Date Stamp, är införskaffad hos Mollys Scrapbooking.
Förutom att allt är grönt i samband med Saint Patricks Day så förknippas dagen även med gröna klöver och skatten vid regnbågens slut. Här har jag försökt få med även det. Klövern är egentligen en blomma som jag vikt ihop ena blombladet på för att det skulle se ut som en stjälk. Inte helt likt men man tager vad man haver ;-) Regnbågen är i canvas och jag tror den kommer från Imaginisce.
Alfabetet är stansat med en alfabets- die från Sizzix, "Blackboard Blues".
En ovanligt enkel LO för att vara jag. Om jag får säga det själv alltså ;) Annars brukar jag ju lassa på mängder av blommor och fjärilar. Utmaningen pågick mellan 17 och 23,30 men trots att det egentligen var gott om tid att fixa allt på så hann jag precis, med en minut till godo, att få in min LO på FB- sidan. Tyvärr hade jag inte datorn igång (pga åska) så jag fick fota med mobilen i lampskenet och det blev ingen bra bild av det inte. Och till råga på allt så gick det inte att lägga in bilden i rätt album med det mobila FB. Skräp! Men igår lyckades jag i alla fall rättat till den lilla fadäsen och lagde in en redigerad bild i rätt album. På fredagen fick vi reda på vem som vann utmaningen och det var tyvärr inte jag den här gången heller :-|

Tack för att du tittade förbi <3

Ha en bra dag!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar