Mallar

fredag 3 augusti 2012

Long time no see!

Här kommer så det scrappiga inlägget, som jag utlovade sist, till slut. Det har kommit lite härligt väder och annat ivägen för att jag skall sitta framför datorna med gott samvete. Men nu är jag här igen.
En kväll- en utmaning! Visst låter det trevligt?! Jag har via en vän blivit inbjuden till en grupp på FB och det är precis som det låter: under en kväll deltar man i en utmaning. Fast man gör det inte ensam utan tillsammans med flera andra scrappare via FB där man sedan lägger upp sitt alster i ett fotalbum. Om man har möjlighet att ha en dator jämte pysselhörnan kan man hela tiden se vad som händer i gruppen under tiden som man själv håller på med sitt. Sådan lyx har tyvärr inte jag utan jag brukar försöka hänga med via min mobil där jag har FB. Det går inte alltid så jättebra eftersom wifi- nätet inte alltid orkar leta sig ner i källaren =( Man måste inte göra LOr, som jag gör, utan det brukar även vara tillåtet med såväl kort, art- journaling, canvastavlor, alter som digiscrap. Det beror ju på vad utmaningen handlar om så klart.
Det jag skall blogga om idag är en skissutmaning som ägde rum en kväll i juli. Det var Ulrika Wandler som stod för skissen och just den här kvällen fick man skapa i stort sett vad som helst så länge det syntes att man hade utgått från skissen, som ser ut så här:
Och så här ser min LO ut:
Jag har använt ett grått CS som bakgrund. Förutom den långa, svartmönstrade och stansade remsan, som kommer från Lilibee, så är alla mönstrade papper från Studio Calico, "Take Note".
Rosorna hade jag hemma och de andra blommorna tror jag kommer från Prima. Jag har lagt stickles i mitten på dessa blommor. Här syns det turkosa och det gråa pappret ,från Studio Calico, lite bättre. Även det från Lilybee som är ett av mina favvopapper. Det brukar hamna en liten rest av det på många av mina LOr.
Journalingrutan har jag klippt till själv i ett av mönsterpappren. Hittade även en liten bit bollfrans i turkost som passade in.
Doilisen är stansad med en die från Magnolia, "Tilda Doilie", i ett av mönsterpappren. Jag har även kladdat svart stämpelfärg och sytt i kanten på det stora mönsterpappret. Även de andra papperskanterna har fått sig en omgång med den svarta stämpeldynan.
Runt kanten på det stora mönsterpappret har jag stansat med olika hörn- och kantstansar på flera ställen. Stansen nere till vänster på fotot kommer från Artemio. De andra kommer från Martha Stewart.
Och sist men inte minst: alfabetet. Jag är inte helt säker, men jag tror att det kommer från Studio Calico även det och då ingår det också i serien "Take Note". Men det får ni ta med en nypa salt och jag orkar inte gå ner i källaren och kolla just nu.
LOn handlar om en mindre trevlig dag som tyvärr inträffar ibland då man har bil. Just den här gången gick det ju mindre bra eftersom det blev så illa att vi var tvungna att få bilen bärgad till verkstad. FÖR EN SKETEN LITEN PUNKTERING!!! Maken var allt annat än glad på mig den dagen och det blev en aningen dyr historia. Samtidigt som detta hände skulle vi hämta vår nykastrerade lilla kissekatt hos veterinären. Det var verkligen tur att vi har två bilar så vi kunde köra i skytteltrafik mellan alla instanser. För att inte tala om att forsla hem all mat som jag handlat innan jag fick punkteringen. Vilken dag :O
Tack för titten <3
Ha en bra dag!
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar