Mallar

söndag 30 december 2012

Puh!

Julen är över och imorgon är det nyårsafton :O Tiden går alldeles för fort enligt min mening. Här hemma har hänt grejer se'n sist. Dottern E är nu hemma från äventyret som au pair i USA. Hon kom torsdagen innan jul och vi hade ett himla sjå att hålla hemkomsten hemlig för alla nära och kära. Allt enligt dotterns önskemål. Jag och maken har tvingats hålla tyst om detta sedan augusti och det har inte alltid varit helt lätt. Särskilt inte när folk frågat om när hon kommer hem. Vi har då tvingats ljuga som hästar travar! USCH! Förlåt alla som jag ljugit för! =)

Dotterns hemkomst är väl egentligen den största anledningen till att jag varit väldigt dålig på att uppdatera här under mitt jullov. Kan ni tänka er att jag faktiskt har varit ledig sedan 19/12 och ska inte jobba igen förrän den 3 januari. Och då handlar det om ca 6 timmars jobb innan jag är ledig igen fram till och med söndag. Väldigt skönt och definitivt välbehövligt. Jag kände mig oerhört stressad och pressad av de uppdrag jag tagit på mig på jobbet samtidigt som stämningen på "min" avdelning, oss kollegor emellan, kanske inte alltid är den bästa. Men, men! Efter det här låååånga och sköna lovet ska jag nog orka ta nya tag igen =) Som tur är så har jag så många andra snälla och go'a kollegor som uppväger det som är mindre bra. Dessa underbara människor gör att jag står ut ett tag till utan att bli helt knäpp ;-) Eller i alla fall inte knäppare än vanligt kanske jag ska säga. Hi, hi!

Dock finns det ju även nackdelar med att vara ledig så mycket som jag varit i jul. Jag blir så fruktansvärt seg och lat och tror att jag har all tid i världen för att hinna med så'nt som jag vill. Till exempel så har ju Veckans Skiss en massa kul julutmaningar. Dessa började i god tid innan jul, redan 11 december, och varar fram t o m den 3 januari. Alltså har man gott om tid att skapa en massa fina bidrag att skicka in. Tror ni att jag började i god tid för det eller? Nej då! Varför ska jag vara så smart när jag kan skjuta upp det till sista dagarna? Typiskt mig faktiskt! Jag får skylla allt på dottern E. Det gör vi alltid här hemma så fort något dumt händer ;-) Skämt åsido. Jag är alltså ute i sista stund men jag vill i alla fall passa på att göra lite reklam för dessa trevliga, roliga och ibland lite kluriga utmaningar som Veckans skiss bjuder på. Bättre sent än aldrig brukar man ju säga så jag kör på det ;-)Jag tycker absolut att ni ska ta en sväng förbi Veckans skiss- bloggen och kolla in utmaningarna och är ni snabbare än mig, vilket de flesta faktiskt är, så är det gott om tid kvar att skapa ett eller flera bidrag till utmaningarna. Klicka bara här (eller på bilden nedanför) så kommer ni direkt till utmaningarna och kan sätta igång med skapandet omedelbums ;-)


Det var allt för den här gången. Jag återkommer snart med inlägg om mina egna LOr som jag skapat till julutmaningarna. Dessutom tänkte jag göra som så gott som alla andra scrapbloggare jag följer och lista mina favoriter som jag skapat under 2012. Vet bara inte hur i hela friden jag ska lyckas välja ut bara 10 stycken. Hmm! Får nog fundera över detta en stund till innan jag gör slag i saken. Lycka till allihop med skapandet till julutmaningarna hos Veckans Skiss!

Ha ett väldigt bra nyårsfirande allesamman! Vi hörs igen nästa år ;-)


Jeanette

PS. När ni är klara med Veckans skiss julutmaningar så kan ni ta en sväng förbi Mollys Scrapbookings blogg och vara med i deras trevliga CyberCrop (klicka här). Det tänker jag göra nu när jag är klar med alla bidragen till Veckans Skiss. Och man har ända fram till 13 januari på sig att skapa :D Det är inte fy skam det inte ;-) DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar