Mallar

måndag 31 december 2012

Oops!

Jag börjar bli väldigt bra på att inte säga sanningen om saker och ting nuförtiden ;-) Igår skrev jag ju att vi ses igen nästa år. Fel, fel, fel! Jag har ju några inlägg som måste klaras av innan den 3 januari så nu gäller det att ligga i ordentligt om jag ska hinna. Så NU kommer det sista inlägget för i år.

Nåväl! Raskt vidare till dagens egentliga ärende: Veckans Skiss julutmaning numero uno – ”Plocka russinen ur kakan”.
 
Och det handlar om precis just det. Att få välja ut det gottigaste ur Marjas LO och lifta detta. Nu är ju inte det det lättaste precis för Marja har en helt otroligt kul, tokig och unik stil som inte går att härma över huvud taget. Fast jag önskar att jag kunde. Så här ser Marjas väldigt fina LO ut:

Marjas fina LO :D
Visst är den underbar och "tokig" med alla detaljer. Egentligen skulle det lätt kunna bli en väldigt rörig LO, men på något sätt lyckas Marja alltid att få till det utan att det blir just rörigt. Fattar inte hur hon bär sig åt :S Jag kan i alla fall inte få till det så här bra :-/ Jag har valt att lifta färgerna (gult, orange, turkos, cerise, grön), cirklarna och de veckade blommorna med knapparna på (som jag just nu inte kommer ihåg vad de kallas). Jag har även gjort ett försök att få till lite färgkludd men jag lyckas aldrig särskilt bra med så’nt så därför gick jag väldigt försiktigt fram där ;-) Så här blev i alla fall min LO:

Bakgrunden är ett vitt CS som jag mistat och droppat färg på. Dessutom har jag chalkat kanterna med Distress Ink Pad, Broken China. De flesta mönsterpappren kommer från Kaisercraft men jag hittade dem allihop i restbitslådan. I den svarta CS gjorde jag en massa cirkelrunda hål så nu ser det ut som nå'n jäkla schweizerost ;-) Runt hålen ritade jag "sömmar" med en vit penna. Hela det svarta pappret sitter på 3D- kuddar så det är lite upphöjt fast det syns ju förstås inte så bra om man inte fotar just det ;-) Bakom fotot satte jag en turkos CS som fotomatta.
Liten närmare titt på hålen ;-) och en av blommorna. Blommorna är gjorda ur samma mönsterpapper som sitter bakom det svarta CS. I den här har jag satt orange Bakers Twine. Det svarta alfabetet är ett minialfabet, det rosa tror jag är Beach Babe från ett Mollykit och det senapsgula/orangea är nå't jag hittade i gömmorna. Skulle kunna komma från Fancy Pants men det är inte helt säkert. Kameran är grönmålad och kommer även den från ett Mollykit.
Ännu en blomma. Här syns även idén med bollfransen som jag liftade. Längst till vänster syns en liten färgsplash som jag gjort med Distress Stain, Tumbled glass.
Så den sista blomman. Här har jag turkos Bakers Twine i knappen.
Jag är väl inte supernöjd precis men den får duga ändå. Det går ju liksom inte att kopiera Marjas stil även om jag skulle vilja ;-) Kanske kommer jag att fixa till titeln så småningom för det är den som stör mig. Vet inte riktigt hur jag tänkte där men det får väl bli väl ändå. Jag skippade journalingen eftersom det kändes överflödigt den här gången. Annars hade jag liftat även den biten ;-)

Det var första inlägget om Veckans skiss julutmaningar. Fler kommer inom en snar framtid… so stay tuned :D

Jeanette

3 kommentarer:

  1. Så läcker LO! Tycker du ska vara supernöjd! Jag gillar hur du har tolkat cirklarna, punchat ut dem i stället med snygga papper under, klurigt! Gillar också färgstänken och fotot! Tack för inspirationen!/Jeanette

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, du är söt!! Jag tycker verkligen du fått till det!! Så snyggt med hålen och fusksömmarna runt och dessutom massor av färg, Weee!! Tack för att du hänger på oss :-)

    SvaraRadera
  3. Gillar alla dina härliga cirklar :-) Tack för ditt härliga bidrag till VS.

    SvaraRadera