Mallar

tisdag 1 januari 2013

Gott nytt år på er allihop!

Håller just nu på att försöka kombinera scrapping med bloggandet vilket känns lite småstressigt. Jag har ju inte tänkt på att om jag vill skapa några alster till Mollys CC så måste jag ju sitta i pysselhörnan och inte vid datorn. Samtidigt vill jag ju hinna blogga mina bidrag till Veckans skiss julutmaningar. Ja, ja! Jag har ju själv skapat mitt dilemma så det är bara att göra det bästa av det hela, scrappa och blogga om vartannat. Tur det finns en knapp för att tidsinställa blogginläggen i lagom takt ;-)


Jag har nu kommit till utmaning nummer två på listan – ”Baka Baka Julekaka”. Det är Jenni/Allram som står för den och den handlar om att följa ett litet enkelt recept. Fast så himla enkelt vet jag inte om det var egentligen när allt kommer omkring ;-) Det är ju väldigt lätt att tolka saker och ting lite "fel "om man vill eller inte tänker sig för ordentligt ;-) Så här ser i alla fall receptet ut:
1 foto
2 olika dekorationer (jag har valt rödvit Twine och blommor)
3 olika typsnitt (rött minialfabet, vitt stort M och rött som jag stansat själv)
4 olika färger och material (t ex mönstrat papper, akrylfärg, mist m fl.) (Jag valde färgerna rött, vitt, blått och grått)
Visst ser det lätt och trevligt ut? Det slutade med att jag fick plocka bort saker från min färdiga LO när jag kollade lite mer noggrant vad receptet egentligen innebar :D Himla tur att jag inte hade limmat fast sakerna ;-) Ha, ha, ha! Fast även misstagen kan vara kul ibland. Nog snackat om det. Så här blev min LO efter Jennis recept:
Bakgrunden är ett grått CS. Sedan har jag bara satt dit resten utan någon som helst skiss eller annan förlaga. Helt otroligt :0
Vimplarna är, precis som jag skriver i inlägget, en mindre kopia av de som finns i granen på fotot. De sitter på en "lina" av rödvit Bakers Twine. Den lilla mörkblå minirosen, från Strömstads Scrapbooking, döljer ett litet misstag ;-)
Mönsterpappren kommer från Basic Grey (noterna), Echo Park (blåvitt), Bella Boulevard (prickigt) och Bo Bunny (blått). Det röda minialfabetet kommer från Kaisercraft. Det stora vita M:et kommer från ett alfabet som jag köpte i USA och det andra röda (isse) är stansat med en die från Sizzix, Blackboard Blues. Runt fotot har jag lindat mer av den rödvita twinen.
På andra sidan av fotot har jag satt några blommor. Den vita rosen är köpt i USA, den mörkblå är från Strömstads Scrapbooking och de fina pyntebären är från Magnolia.
På fotot sitter Trixie vid sonen S julgran nere i gillestugan. Hon var så sur att hon gick loss fullständigt bland snörena på min lille systersons julklappar, som låg där nere i väntan på att tomten skulle hämta dem. Sedan fortsatte hon att ta ut sin frustration på julkulorna och de andra dekorationerna i granen. Det är just de dekorationerna som inspirerat till färgvalet på LOn. Sonen S och jag har själva tillverkat några av dekorationerna och valde färgtemat från USAs flagga till storasysters/dotterns ära. Bland annat har vi gjort ett långt band med vimplar som ser ut precis som det på LOn. Titeln är en liten ordlek som egentligen inte är helt sann eftersom Trixie varken ser ut som eller är någon tomtenisse, men jag gillar ju att leka med ord och kände att det var lite kul ändå att skriva tomteMisse.

Är faktiskt väldigt nöjd med den här, men det beror nog mer på fotomodellen än på min egen insats. Jag fick ju till ännu ett foto på lilla Trixie som blev bra. Hon blev ju till och med riktigt söt. Helt otroligt :O Trots att hon är sur på allt just nu. Vi har ju tagit på oss att vara hundvakter åt grannens lille Shih Tzu under jullovet. Han gillar katter jättemycket eftersom han växt upp med mängder av katter hemmavid. Men våra kattfröknar har startat en egen lokal ”Katter- Hatar- Hundar- klubb” här hemma och är allt annat än glada över situationen. Fast samtidigt kan de inte låta bli att vara lite nyfikna på hundskrället och till och med reta honom lite genom att sitta framför honom precis utom räckhåll. Men det blir ett helsikes liv om han rör sig lite framåt mot dem. Det är både underhållande och jobbigt samtidigt ;-)


Det var bidrag nummer 2 det och den som vill se resten av bidragen får komma tillbaka igen.
Vi hörs :D
Jeanette

3 kommentarer:

  1. Vilken smaskig "kaka". Det är så kul att se alla olika "kakor" trots samma recept. Läcker färgkombo och jag gillar twinen och flaggorna. Grattis till fotot, kan inte vara lätt att fota husdjur;). Tack för ditt birag!/Jeanette

    SvaraRadera
  2. Det där händer mig ofta, att man förlorar sig i LOn och glömmer vad man egentligen gör..Snyggt blev det i alla fall, gillar de raka linjerna!

    SvaraRadera
  3. Så härlig tolkning av min utmaning. Gillar verkligen hur du utnyttjat snöret. Supersnyggt. Tack för ditt bidrag till Vs.

    SvaraRadera