Mallar

måndag 21 januari 2013

Hej!

Idag tänker jag bara göra ett snabbt inlägg. Min hälsa har tyvärr inte varit den bästa den senaste veckan så nu håller jag på att försöka få ordning på den genom att bara ta det lugnt. Men ett bidrag till Veckans skiss är ju inte så jättestressigt att få till. Faktum är att jag faktiskt inte känt för att ens vara nere i min lilla pysselhörna förrän igår eftermiddag. Då har jag ändå varit hemma från jobbet under hela förra veckan och idag. Den som känner mig vet att det definitivt inte är helt likt mig så bara där inser jag att något är rejält fel. Men som sagt så fick jag lite inspiration igår eftermiddag och då skapade jag efter den här skissen:

Och så här blev min LO:

Bakgrunden är ett "dotted swiss" CS i en färg som liknar kraft, men jag vet inte vad den heter egentligen.
Mönsterpappren kommer alla från Glitz, det bruna med noter från kollektionen "Pretty in Pink" och de andra från kollektionen "Hello There". Bakom fotot har jag satt en doilie och ovanpå den sitter blommor: brun vildros från Petaloo och de andra är köpta från Scraplagret. Den lilla resinramen kommer från Prima. Alla papperskanter (utom de små hjärtana) är distressade med Walnut Stain. Bakom alla papper och foton mm har jag kladdat lite vit gesso.
På skissen finns ett diagonalt stråk med gula stjärnor. Jag valde små hjärtan istället och i dessa finns faktiskt lite symbolik: från det lite större hjärtat, uppe i hörnet, faller all den gränslösa kärlek man känner för sitt/sina barn.
En närmare titt på mönsterpappren och resinramen. Jag har även stämplat några ord med clearstamps från MME.
Här syns det stora hjärtat varifrån all kärlek (små hjärtan) faller ner på den lilla bebisen i magen. En brun miniros från Scraplagret. Här sitter även resten av den doilie som finns bakom fotot. Daturmstämpeln kommer från Dear Lizzy. Den lilla bebisen lät vänta på sig ytterligare fyra dagar till den 13 januari. Våra barn blev överlyckliga över att det blev en liten flickkusin eftersom de redan har en pojkkusin sedan 1 år. Undermedvetet kan jag ha valt färgerna på LOn just för att det blev en liten flicka, men samtidigt kan jag ha gjort det för att jag själv älskar dessa färger. Vem vet?! I vilket fall är jag supernöjd med resultatet.
Alfabetet har jag stansat själv med en alfabetsdie från Tim Holz, "Blackboard Blues". Sedan har jag lagt Glossy Accent på men det syns lite dåligt. Även på denna sidan har jag stämplat ett ord med ur samma clearstampset som på andra sidan fotot.
Fotot föreställer min ”lilla” svägerska, E, gravid i vecka 40 på den beräknade förlossningsdagen. Jag kallar henne lilla eftersom hon är 18 år yngre än sin bror, alltså min man, och 17 år yngre än mig själv. Dessutom har jag två ytterligare svägerskor som är äldre än ”lilla” E så då får man hitta olika sätt att hålla ordning i huvudet. Det är i alla fall helt otroligt att min ”lilla” svägerska nu är vuxen och nybliven mamma. För mig kommer hon ju alltid att vara liten men det har varit en fantastisk resa att få se henne växa upp till den fina tjej hon är idag.

Nu är det slut för idag. Tack för titten :D

Jeanette

4 kommentarer:

  1. Så bra du ble inspirert! Utrolig vakker gravid-LO! Søtt med de små hjertene! Tusen takk for ditt bidrag og god bedring!

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusigt! Fint med "hjärt-regnet". Tack för ditt bidrag till VS!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin LO! Gillar de dämpade färgerna. Snyggt med alla små dekorationerna. Hoppas du mår bättre! Tack för ditt bidrag till oss den här veckan!/Jeanette

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt!! Vilken fin bakgrund!! Snygga mönsterpapper som du behandlat så läckert! Hjärtana var väldigt fint gjort! Imponerande!
    Skoj att du är med oss och vill tolka skisserna!

    SvaraRadera