Mallar

måndag 14 januari 2013

Äntligen…

… är utmaningarna hos Veckans skiss tillbaka! Enligt mig har det varit ett alldeles för långt juluppehåll ;-) Fast å andra sidan så har jag ju kunnat ägna mig åt lite andra projekt så det har ju inte bara varit tråkigt under jullovet. Nåväl! Nu är vi ju igång igen så nu kör vi så det ryker! Hi, hi!
Årets första skiss står Jennie för och det är en riktigt färgglad en ;-) Riktigt inbjudande faktiskt. Till och med så inbjudande att jag fixade ihop min LO på mindre än en halvtimme. Jag tror minsann det är rekord för att vara mig. Jag är väldigt långsam i normala fall. Det här är Jennies skiss:

Och så här blev min tolkning:

Alla pappren kommer från Crate och ingick i decembers Mollykit, som för övrigt var det allra sista Mollykitet :-( Sorgligt men sant. Sedan decemberkitet skickades ut så är Mollys Scrapbooking numer enbart en webbutik för scrapprylar.
Det syns tyvärr lite dåligt, men det turkosmönstrade pappret är stansat i ena kanten med en kantstans, Sunday, från Artemio.

En närmare titt på titel/journaling och annat. Det röda snöret ingick även det i Mollykitet. Övriga rosor är inhandlade från Scraplagret. Snöflingorna som minirosorna sitter på kommer från Panduro och alfabetet är från Sassafras Lass. Den andra texten är handskriven med brun tuschpenna.

Även hjärtdoilien och den röda rosen kommer från ovan nämnda Mollykit. Visst är rådjurspappret fint? Me like <3 Minirosorna kommer från Scraplagret och de bruna rhinestonesen är köpta på Panduro. Rhinestonesen glömde jag sätta på LOn innan jag fotade första bilden. När jag sedan redigerade fotot upptäckte jag att jag glömt dem så därför syns de inte på helbilden av LOn.

Jag hade redan innan jag började bestämt mig för att försöka hålla min LO så enkel som möjligt fast ändå göra en som är typiskt mig. Dels beror det på att jag hade en aning tidsbrist och fick välja mellan att inte scrappa alls eller fixa en snabb LO. Dels beror det på att det är min utmaning till mig själv att försöka scrappa lite mer ”clean and simple” än vad jag brukar. Jag tycker själv att jag ändå lyckades få till en riktigt fin LO. Fast det kanske beror på fotot i och för sig :S Det är i alla fall taget av dottern E under en av hennes promenader ”hemma” i New Jersey strax innan hon flög hem till gamla Svedala igen. Jag tycker väldigt mycket om fotot för det är svårt att bestämma var eller när det är taget egentligen och om man inte tittar alltför nära skulle det faktiskt kunna vara taget i ett svensk samhälle för många år sedan. Av någon underlig anledning gillar jag den här typen av foton ;-) Mission completed nu när jag har avslöjat vem fotografen är, vilket var villkoret för att få ”låna” fotot.

Då var årets första bidrag till Veckans skiss bloggat och jag tackar för mig för den här gången. Tyvärr har jag dragit på mig några stressymptom som gör att jag valt att stanna hemma från jobbet idag och imorgon. Förhoppningsvis kommer jag att må bättre imorgon så jag kan jobba på onsdag igen men just nu känner jag att jag mest vill gå och gömma mig någonstans där jobbet lyser med sin frånvaro. Det känns oerhört tungt att ens tänka på jobbet så vi får väl se hur det här ska gå. Jag skrev ju för några inlägg sedan att jag för första gången inte längtar till jobbet och det är väldigt jobbigt att känna så. Jag vet ju att jag egentligen älskar mitt jobb. Suck! Om jag låter bli att tänka på jobbet så känns det lite lättare men så ska det ju inte vara. Ja, ja! Jag har ju min pysselhörna så den kanske kan hjälpa mig att komma på fötter igen så att jag får arbetslusten tillbaka. Imorgon kommer ju en ny skiss att ta itu med så då har jag ju lite att pyssla med :D
Ha en trevlig kväll!

Jeanette

2 kommentarer:

  1. Vad kul att höra att skissen inspirerade! Jättfint blev det! Gillar skarpt hur du har lagt snöre runt din titel, supersnyggt! Tack för att du var med och tolkade min skiss denna veckan hos VS /J*

    SvaraRadera
  2. Jättefin och ganska enkel för att komma från dig. Bra jobbat och tack för fina bidraget till VS.

    SvaraRadera