Mallar

söndag 13 januari 2013

Färgutmaning

Då är jag här igen med nästa inlägg. Blir ett himla skrivande här idag ;-) Hoppas ni står ut :D

Mitt andra bidrag till Mollys CC är till färgutmaningen. Det var de här färgerna man skulle använda:



Och så här blev min LO:

Bakgrunden är ett kraft CS. Sedan har jag använt vit CS och turkosmönstrade mönsterpapper (snöflingor/snögubbar) från ett gammalt Mollykit samt stjärnmönstrat från Panduro. Det blå pappret bakom fotot kommer från Bo Bunny. Under fotot sitter en vit, vågig, kantremsa som är köpt på Panduro för flera år sedan. Snöflingorna är stansade med en MS- stans. Doiliesarna är stansade med en die, Lacey Circles, från Spellbinders. De stora turkosa rhinestonesen, från KaiserCraft, kommer från ännu ett Mollykit. Det turkosa minialfabetet kommer från Glitz och det vita glittriga från Panduro. Under det vita alfabetet syns, väldigt dåligt, en datumstämpel från Dear Lizzy som är stämplat med en turkos stämpeldyna. I de båda hörn som är odekorerade har jag ritat hörn med en turkos soufflé- penna.

Fotot på sonen S har dottern E tagit då de var ute och promenerade med "hundskrället" <3, som vi passade under julhelgerna. Faktum är att vi saknar "vår" lille vovvsing nu när han inte är här längre, trots att lille D fick våra katter att starta en egen "Katter- hatar- hundar"- klubb här hemma. Mitt öra är inte helt återställt ännu efter en närkamp med den ena lilla missen. Men det var definitivt inte Trixies fel den här gången. Det var jag själv som klantade mig rejält så jag får allt skylla mig själv den här gången. Inte kan jag vara arg på min lilla bebis för att hon är rädd inte.

Yes! Då var detta bloggat. Bara att ta itu med det tredje, och sista, bidraget också. Vi syns snart igen.

Jeanette

1 kommentar:

  1. Hej!
    Pga min egen okunskap gällande Blogger så blev det lite problem med visningen av fotot på min LO här i inlägget. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för detta! Allt är fixat igen så ny syns fotot som det ska.
    Kram Jeanette

    SvaraRadera