Mallar

söndag 13 januari 2013

Skapa efter skiss

Så var det då dags för mitt sista bidrag till Mollys CC. Här gällde det att skapa en LO (inget annat var tillåtet) efter den här skissen:



Det var ju inget svårt så här kommer min tolkning:

Tyvärr ett superdåligt foto, men det är ju inte så mycket att göra åt just nu. Fotot på LOn föreställer i alla fall "min lilla bebis" Trixie som ser ut som hon säger just Hello There. Därav titeln. Bakgrunden är ett vitt CS som jag mistat med "Bell Bottom Jeans" från Tattered Angels över en prickig mask från American Crafters Workshop. Mönsterpappren är rester från julkortstillverkningen och kommer från EP, Bella Blvd, Bo Bunny, Basic Grey och Fancy Pants. Den vita, vågiga, kantremsan kommer från Panduro. Runt fotot har jag lindat ett svartvitt twine och i där sitter en snöflingecharm. Alfabetet kommer från Sassafras Lass.
Uppe i vänster hörn, istället för längs vänster sida, sitter vimplar m.m. från samma mönsterpapper som i övrigt. Där finns även en vit blomma med en halvpärla på och en blå miniros. Jag har också satt dit ett utklippt stämpelmotiv, "You are loved", från Dear Lizzy med 3D- kuddar.
Väldigt likt skissen som vanligt fast jag har valt ett foto istället för två. Jag försöker verkligen hitta på nå’t utöver det jag ser men det blir liksom likt originalet ändå. Ja, ja! Det går väl bra ändå hoppas jag ;-)

Nu är jag äntligen klar med detta krånglande bloggeri för idag. Resten av kvällen är vikt åt det jag skulle gjort igår, nämligen mitt bidrag till Veckans skiss. I år ska jag jäklar i min låda vara med varje vecka :D På något sätt ska jag få till det. Förra ”terminen” missade jag bara de veckorna när vi var i USA så nu måste jag ju lyckas lite bättre ändå.
Vi hörs imorgon då. Ha det så gott till dess!

Jeanette

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag upptäckte tyvärr ett litet bildproblem som uppstått i det här inlägget. Jag ber om ursäkt för detta men nu har jag fixat till det hela igen.

    Kram Jeanette

    SvaraRadera