Mallar

söndag 27 januari 2013

Då är det dags igen…

… för ännu ett bidrag till Veckans skiss. Om jag tänker rätt så bör det bli nummer 3 i ordningen. Fast det är lite lurigt att hålla reda på dem för skissen gäller för vecka 4 och tiden för utmaningen går ut måndag vecka 5 :S Inget att undra på att jag blir alldeles kollrig i hjärnan ;-)

Det är designteamets Jeanette som står för skissen den här gången och så här ser den ut:


För en gångs skull har jag faktiskt tolkat skissen väldigt fritt. Jag hade en annan LO, som jag sett för ett tag sedan, i minnet och tänkte att vad sjutton, varför inte göra något liknande fast med utgångspunkt från den här skissen? Så fick det bli och så här blev resultatet:
Förlåt för det urusla fotot men ljuset är ju näst intill obefintligt nu för tiden. Jag har retuscherat fotot för att föräldrarna inte vill att sonen är synlig på internet, vilket jag har full respekt för. Jag tror inte någon kan se vem gossen är så därför vågar jag ändå lägga det här i bloggen.
Bakgrunden är ett grått CS. Alla mönsterpappren kommer från spillbitslådan. Washitejperna tror jag kommer från YouDo.
Apan är en brad som jag köpt på Nille. Stämpeln, love, är en clearstamp från MME.
På det gula pappret har jag stämplat ordet HAPPY med ännu en clearstamp från MME. Den strora, röda braden är en gammal en som jag hittade här hemma.
Den röda pilen är ännu en clearstamp och den kommer från Dear Lizzy. Tyvärr blev den lite otydlig när jag stämplade så då fyllde jag i motivet med en röd glazepenna från Sakura. Den lilla trämänniskan på det gröna pappret kommer från Studio Calico.
Det lilla minialfabetet kommer från KaiserCraft och det stora, röda har jag stansat med en alfabetsdie från Tim Holtz, "Alphabetical". Datumstämpeln kommer från Dear Lizzy.
Förhoppningsvis gick jag inte alltför långt utanför ramarna (skissen) så jag blir diskad. Det vore ju väldigt synd när jag för en gångs skull vågat mig på att ta ut svängarna lite mer än vad jag annars gör. Ja, ja! Skulle det bli så så gör det inte så himla mycket för jag är så himla nöjd med den här LOn på min lille systerson. Tyvärr syns det ju inte här, men på fotot är han superglad och det var precis det jag ville få fram i min LO. Jag tycker själv att den blev väldigt glad och lite tokig. Precis som mosters lille groda oftast är när vi ses :D

Då är ännu ett kort inlägg slut. Jag börjar bli riktigt bra på att få till korta inlägg ;-)
Tack för titten! Ha det så bra!

Jeanette

3 kommentarer:

  1. Färgglad och "pigg" LO där den lilla apan blir precis pricken över i, tycker jag! Härlig!

    SvaraRadera
  2. Härlig och personlig LO! Gillar tolkningen av min skiss!. Snygga färger och dekorationer! Tack för att du så troget hänger med oss!/Jeanette

    SvaraRadera
  3. Verkligwen en glad LO. Underbar. tack för ditt bidrag denna veckan.

    SvaraRadera