Mallar

söndag 12 januari 2014

Hej!



Det där med att komma igång med bloggen igen var ju segare än vad jag väntat mig. Tyvärr är det rätt mycket med jobbet så här i början av en ny termin så nöjen är ju inte prio 1 precis. Men det är ju inget att hänga läpp över. Så här är det bara och snart är vi alla varma i kläderna och kan slappna av lite mer. Då får jag mer tid över till att roa mig bäst jag orkar. Även på fritiden. Alltså det är ju inte så att jag jobbar hela helgerna. Nä, nä! Så illa är det inte! Vad jag menar är att jag prioriterar att skapa framför att blogga. Bloggandet kommer jag försöka sköta lite mer under arbetsveckorna när jag inte kan förlora mig i mina papper och dekosar i flera timmar. Jag gillar att blogga också, men just nu sprudlar jag av skaparlust och då får det dominera min fritid så länge det varar. Det kommer säkert en svacka vad det lider och då är det bra att ha lite på lut att blogga om. Just in case! Så nu vet ni varför jag inte varit så himla flitig här på ett tag. Jag lägger upp ett helt ENORMT lager av kort, alter och annat som jag kan blogga om i framtiden ;-)

Efter denna långa inledning kommer vi så till dagens lilla ämne. Under jullovet passade jag på att införskaffa nya numret av Inzpira. Jag har köpt den tidigare också men inte blivit så där himla inspirerad som jag trodde. Men den här gången var det annorlunda. Av någon underlig anledning är jag väldigt förtjust i att använda mig av toarullar. Kan ha något med att det är ett utmärkt material som är lätt att återanvända. Både billigt, lättillgängligt och så enkelt för barnen att skapa med :-) I alla fall så fanns det i tidningen lite inspiration till en liten cylinderformad förvaring/ask av toarullar och gamla boksidor. Av bara farten lyckades jag skapa 4 stycken på en gång och så här ser de ut:
Alla blommorna kommer från en mängd olika företag och är helt enkelt sådant som jag hade hemma. Filmstrippen kommer från Tim Holz. Alla boksidorna är målade med ett tunt lager av vit gesso. Alla spetsarna är inköpta hos det lokala lågprisvaruhuset, Göksäter.Stämplarna jag använt kommer från MME, "The Sweetest Thing - Honey".
Här en i rött och svart.
Perfekt storlek för att fylla med lite praliner eller liknande och ge bort till någon man tycker om :-) Mönsterpappret inuti cylindern kommer från Fancy Pants.
En likadan fast i lila, turkost och svart. Inuti den här kommer mönsterpappret från MME.
Det fick självklart bli en i min favoritfärg också ;-)
Och, sist men inte minst, en i lite mer vintagestil med blå och bruna blommor.
Det kommer bli en perfekt idé att ta med till fritids och låta barnen skapa av hjärtans lust. Jag är helt övertygad om att de kommer bli ännu finare än mina. Jag har ju en viss förmåga att lassa på alldeles för mycket blommor och annat på mina alster, vilket inte alltid är vare sig en fördel eller särskilt snyggt. Men jag får ju erkänna att jag älskar alla mina blommor så de kommer nog alltid finnas i någon form på mina alster. För jag tycker det är fint och så länge jag inte fått någon beställning om något annat så får de sitta på. Så det så! ;-) 

Då är det dags för mig att tacka för uppmärksamheten för idag. Jag önskar er alla en trevlig vecka så kanske vi hörs igen om ett litet tag. 

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar