Mallar

onsdag 15 januari 2014

Lite mer …



… inspiration från Inzpira är väl inte fel så här på en onsdag :-) Jag kanske är lite seg när det gäller att snappa upp en del saker som är lätta att skapa av i stort sett ingenting, men det är väl sådan jag är helt enkelt. Fast jag blir ju lite lätt trött på mig själv när jag hittar en beskrivning på hur man gör en presentpåse själv av ett mönsterpapper, eller vad man nu har hemma, och inser att jag definitivt har missat något elementärt här i livet. Det är ju så enkelt och material har jag ju i mängder här hemma så varför i hela fridens namn har jag inte gjort presentpåsar tidigare. SUCK! Men från och med nu ska det bli ändring på detta. Hädanefter kommer alla familjens presenter att levereras i presentpåsar som matchar medföljande kort! Eller!? Kanske inte alla för det kan ju bli lite svårt att hinna med ibland, men nästan i alla fall. Så nu vet ni detta. Och så här blev min allra första egengjorda presentpåse gjord efter en beskrivning i Inzpira #6 2013:

Mönsterpappret kommer från Maja Design, "Vintage Summer Basic - 1923". Som handtag har jag använt ett lite grövre hampasnöre medan tagen hänger i ett tunnare dito.
Tagen har jag klippt till själv i ett lite mer gräddvitt CS och i kanten längst ner har jag stansat med en kantstans från MS. En liten rest från mönsterpappret, en ros från Strömstads Scrapbooking, en fjäril som jag stansat med ännu en stans från MS och sedan blingat med små minihalvpärlor från ICA Maxi samt en grön, prickig organzarosett fick dekorera tagen.
Och så här ser baksidan av tagen ut. Stämplarna jag använt kommer från ett stämpelark med en mängd av olika sådana här ord och jag tror det kommer från You Do.
Den här remsan skär man ju av från pappret och vad passar då bättre än att dekorera den annars ganska "nakna" påsen med än denna lilla restbit ;-)
Och till sist en liten titt inuti påsen. Jag valde att ha den enfärgade sidan av mönsterpappret utåt men det gjorde ju i sin tur att insidan blev lite vackrare i stället. Inte helt fel det heller :-)
Faktum är att även denna idé kommer jag att ta med mig till jobbet. Denna påse är så enkel att vika så jag tror definitivt att även de yngsta, 6- åringarna, klarar av att göra egna presentpåsar att stoppa en liten present (till föräldrar, syskon eller vem den än månde vara) i. Jag älskar sådana här enkla skapelser som vem som helst faktiskt klarar av att göra!
Nu tackar jag för idag och hoppas ni får en bra dag. Ha det gott!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar