Mallar

tisdag 15 juli 2014

Ibland...

... får jag beställningar på kort. Främst från kollegor, grannar och släkten. Jättekul att få skapa för något annat än mitt eget höga nöje. När jag får en beställning kan det hända att jag egentligen inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Då brukar jag surfa runt en del på nätet för att hitta inspiration. Oftast går det bra och jag kommer igång med kortet med en gång. Men ibland råkar jag snubbla över saker som helt får mig att tappa fokus :O Det behöver ju absolut inte vara en nackdel för den sakens skull. Nej, nej! Tvärtom faktiskt. I alla fall hände detta mig för ett tag sedan då jag letade runt bland alla tutorials jag kunde hitta. Orust vimlar av duktiga scrappare och en av dem har även hon en blogg som jag ofta kollar. Där hittade jag en tutorial på en presentkortsask. Det var ju absolut inte det jag behövde just då, men jag blev ju eld och lågor. Sedan hade jag massproduktion av dessa under en veckas tid, vilket inte skapade mer plats i mitt pysselrum precis ;-) Tyvärr har det inte varit någon strålande marknad för att kränga dessa kort och de finns fortfarande kvar i mitt rum. 
Men, så härom dagen frågade en granne mig om jag fortfarande hade kvar några av dessa. Jo då, svarade jag och vi kom överens om att hon skulle komma upp och kika på dem. Tror ni att jag kunde låta bli att göra en ny presentkortsask? Självklart inte! Det vore ju inte jag då. Dessutom tyckte jag inte att någon av de "gamla" passade till en tjej som fyller 18 år så det fanns ju liksom inget alternativ. Så här ser den nyskapade presentkortsasken ut:



Hoppas nu min kära granne blir nöjd. Annars får hon ta en av de andra helt enkelt ;-) Lite detalbilder: 



Siffrorna är inte gröna utan i grå foam som jag sedan lagt stickles på. Blev själv lite besviken när jag såg att siffrorna skimrade i grönt, men det är ju inget att göra åt så här i efterhand. Blev ganska nöjd med denna och tycker definitivt att den passar bättre till tjejen som ska få den än vad mina andra gör så då kan jag ju inte vara helt missnöjd ändå. Om det bara inte vore för den där jumla sticklesen... 

Blev du själv sugen på att göra en sådan här presentkortsask tycker jag absolut att du ska titta in hos Pysselmia på 
pysselmia.blogspot.se
Där finns mycket fint att titta på och bli inspirerad av. Väl där kan du klicka dig vidare till hennes tutorial eller kopiera den här länken 
http://pysselmia.blogspot.se/2011/12/min-forsta-tutorial-lite-nervost.html 
Och sedan klistra in den i sökfältet. 
Jag använder min IPad för mitt bloggande just nu och har tyvärr inte lyckats klura ut hur man skapar direktlänkar till olika internetsidor ännu. Om det ens går? Vad vet jag :S  Därför får det duga så här. 

Då är ännu ett inlägg till ända. Ha en bra dag!

Materiallista:
CS - svart från Bazzill (och rester av vit smooth CS)
Mönsterpapper - "Lost & Found, Record It, Heirloom" 6*6 paperpad från MME
Die - "Cascadia Wreath" från Memory Box (limmade två st ovanpå varandra för lite 3D- effekt)
Blommor - alla minirosor från Strömstad Scrapbooking 
Alfabet - Thickers "Lullaby" från Crate Papers
Stämplar - "Bara till dig" från Rox Stamps & grattisstämpeln från Paper Maze
Övrigt - Stickles från Ranger och band från egna gömmor

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar