Mallar

fredag 4 juli 2014

Oops!

Har visst glömt min lilla blogg ett bra tag nu. Ja, ja! Kan väl inte skylla på något speciellt egentligen. Annat än livet i största allmänhet då 😜
Även om jag nu inte uppdaterat här på länge så har jag definitivt inte legat på latsidan när det gäller pyssel. Jag har haft en hel del beställningar på kort och däremellan har jag gjort sådant som jag haft lust till. Inspirationen har helt enkelt flödat rejält det sista och då är ju inte bloggen det jag prioriterar precis. Men nu vill jag dela med mig av min senaste skapelse som ser ut så här:


Faktum är att jag gjort ett CASE av en fantastisk scrappare, Dorota, från Polen. Hennes blog hittar ni här: http://art-dorota.blogspot.se Jag kan definitivt rekommendera att ni kikar in där. Hon gör så vackra skapelser. 


Här en lite närmare titt. Nu hade jag ju naturligtvis inte tillgång till samma material och stansar som Dorota, men då gäller det att vara kreativ och göra på sitt egna sätt. Även om jag gjort ett CASE så ville jag egentligen bara se om jag kunde åstadkomma något liknande med det jag hade hemma. Det gick ju alldeles utmärkt 😄 Jag älskar de milda, romantiska färgerna och känslan Dorota fått fram i sitt original och det var det jag ville lyckas med själv. 

Det var allt för mig idag. På återseende 😊

Jeanette 

Materiallista:
CS- vanilla från Bazzill samt lite från spillbitslådan
Mönsterpapper- "Arcadia" från Ruby Rock It
Brun ros från Prima
Aprikos ros från Strömstad Scrapbooking 
Fågelbur från KaiserCraft och lilla fågeln från Studio Calico och målade med Gesso
Bladen stansade med die "Tender Leaves" från Memory Box och fastlimmade på handklippta stjälkar
PAP- stans "Cherish" från Martha Stewart
Ovalen stansad med die "Horizon Oval Boutique" från Cheery Lynn
Små minipärlor från ICA Maxi
Blommor och blad har fått sig några duttar med vit Gesso 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar