Mallar

måndag 26 mars 2012

Nu brinner det i knutarna!


Veckans skissutmaning #12 slutar ju 2359 ikväll så vill man vara med är det hög tid att skicka in sitt bidrag nu. Jag spanade in skissen redan samma dag den visades på bloggen men ändå är jag ute i sista stund. Kan ju i och för sig bero på att helgen varit fulltecknad med olika saker. Därför blev det ingen scraptid förrän sent igår eftermiddag. Så trots det underbara vårvädret som var igår smet jag ner till min lilla pysselhörna. Jag kände att jag ändå fått tillräckligt med frisk luft på jobbet den senaste veckan för att fylla kvoten för flera veckor framöver. Barnen på fritids vill absolut inte gå in nu när våren kommit och då blir det vackert att stanna ute även som pedagog. Vilket jag självklart inte ska klaga över för det är ju helt underbart att få möjlighet att verkligen vara ute och njuta av sol och värme och samtidigt få betalt för det. Helt klart det bästa jobbet man kan ha.
Fort tillbaka till ämnet för egentligen skall jag inte sitta här och anstränga min hjärna eftersom jag idag varit hemma från jobbet pga migrän. Men jag vill ju så gärna vara med och försöka ta hem vinsten någon gång i Veckans skiss och ska jag lyckas gäller det att vara med. Annars är det ju rätt kört. Så här ser skiss #12 ut:

Och så här blev min tolkning:

Eftersom LOn är på min systerson så är fotot retuscherat här i bloggen. Usch! Ansiktet ser hemskt ut utan hans fina ögon men det är inget att göra åt det. Jag måste följa föräldrarnas önskemål.
Som ni ser har jag följt skissen väldigt väl även den här gången. Inte för att jag saknar fantasi men det föll sig bara så och det passade det jag ville säga med LOn. Som bakgrund har jag använt ett mörkblått CS (canvas). Alla de mönstrade papprena kommer från Echo Park Paper från kollektionen ”A Boys Life”. Jag tycker att papprena passade så bra att använda på den här LOn som ju handlar om just en liten kille. Kanterna på de mönstrade papprena har jag chalkat med grön stämpeldyna, nyansen bamboo från Versa Color.
Blomman har jag gjort själv med ett av de mönstrade papprena, hjärtat i mitten på blomman har jag stansat från ett rött CS från spillådan och halvpärlan kommer från Panduro hobby.
Bradsen kommer från Nille, en norsk butik som numera finns i vårt närliggande shoppingcenter.

Även alfabetet och den lilla textremsan kommer från ”A Boys Life”.

Då är det bara att hålla tummarna att det går vägen den här gången. Annars är det någon annan som har tur. Det är ju så många duktiga och kreativa scrappare som också är med och vill vinna. Det blir som det blir =)
Nu ska jag svälja ett par tabletter och hoppa i säng. Förhoppningsvis är huvudvärken helt borta imorgon så jag kan gå till jobbet och ha kul igen.

Ha det så bra alla som tittar förbi!

Jeanette

1 kommentar:

  1. Vad kul du verkar ha på jobbet;-) Jättefin LO, gillar pilarna och din blomma är grymt snygg.
    Tack för ditt bidrag till VS!

    SvaraRadera