Mallar

måndag 8 juli 2013

På egna hjul

Hej gott folk! Då är det dags för ett nytt inlägg med mitt bidrag till Veckans skiss #27. Min LO har faktiskt varit klar sedan i fredags. Men så fick jag och maken för oss att påbörja en quickfix av köket i helgen. Fast quickfix kanske inte stämmer helt. Vi ska måla om luckorna och några väggar, tapetsera andra väggar och byta bänkskivor. Det blir trots allt en hel del att göra. Därför höll jag nästan på att glömma av att Veckans skiss- bidraget faktiskt inte skickar in sig självt bara så där ;-) Det är dags att jobba lite om jag ska ha en chans på den fina lilla RAKen så här kommer min LO:

Återigen har jag använt ett vitt CS som bakgrund. Sedan hittade jag en hel drös med (nästan) bortglömda mönsterpapper från My Little Shoebox (tegelmönstrat & husen) och EP (övriga). Det blå mönsterpappret har jag skurit till som en tag för min journaling och satt bakom fotot. 

Husen figurklippte jag i överkanten och solen är stansad i det tegelmönstrade pappret (baksidan) med en cirkeldie. 

Det lilla röda minialfabetet kommer från KaiserCraft, det lilla vita kommer från American Crafts och det stora vita heter Loopy Lou och kommer från Doodlebug. De bruna blommorna i kork har jag fått en gång för länge sedan i ett av mina första månadskit från Mollys Scrapbooking. På blommorna har jag satt svarta knappar. 

Fotot på LOn är taget bara några dagar innan sonen S skulle fylla sex år. Han har precis lärt sig cykla utan stödhjulen och är väldigt nöjd över detta. Ibland längtar jag tillbaka till den tiden som, med facit i hand, faktiskt var ganska bekymmersfri. I alla fall om man jämför med alla de bekymmer som kommit till för varje år S gått i skolan. Att leva med ett barn med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning är allt annat än enkelt, men samtidigt väldigt lärorikt och berikande. Utan sin diagnos skulle han ju inte vara den han är och det är ju ändå honom vi älskar. Synd bara att lärarna i vår skola inte förstår att det faktiskt är en funktionsnedsättning trots att det inte syns utanpå. Som en kille en gång uttryckte det: Varför kan ingen fatta att rullstolen finns i min hjärna? Att vi föräldrar till barn med olika typer av funktionsnedsättningar alltid ska behöva slåss för våra barns rättigheter är så himla jobbigt och skulle egentligen inte behövas om alla kommuner följde skollagen ordentligt. Men det är en politisk fråga och den ska jag inte behandla här. Då blir jag bara så himla ilsk och det orkar jag inte med nu. Istället visar jag hellre upp skiss #27 som ser ut så här:

Det kanske inte är jättetydligt men det är faktiskt den här trevliga skissen jag har försökt tolka :D


Nu ska jag ägna mig åt lite pedikyr och kanske även manikyr. Får alltid sådan lust till att fixa till mig lite extra när min annars så bleka kropp fått lite fräsch solbränna. Maken C sliter vidare i köket med sådant jag inte klarar av. Snart är det min tur att börja jobba men tills dess slappar jag och planerar det roligaste: inredningen. Har efter många funderingar beslutat mig för att strunta i att vårt hus är från 70- talet och ändå inreda köket lite mer i vintage- stil. Jag älskar ju den stilen så varför låta det inredningshemska 70- talet få styra hur jag ska inreda vårt hem. Det blir inget med det inte. Från och med nu ska vi omges med romantik i huset, fast det vet ju i och för sig maken inte om än. Han är väl inte helt på min linje än så jag får nog skynda lite långsamt med det hela. Annars kanske han sjappar :0 Inte bra alls. Långsam (läs perenn) övertalning och plötsligt ställa inför fullbordat faktum är det som gäller. Då brukar allt gå hur bra som helst :D Skämt åsido! Jag brukar få fria händer när det gäller inredning men ibland vill även maken ha ett ord med i laget. I och för sig bra, men vi är så olika som natt och dag så det kan bli en del dispyter innan vi hittar fram till en lösning båda är nöjda med. Ja, ja! Så'nt är det äktenskapliga livet ;-)

Ha det så bra nu i sommarvärmen B-) Vi hörs!

JEANETTE 


2 kommentarer:

  1. Ja, vilken tur att du hann skicka in ditt bidrag mitt i köks-fixandet!
    En jättefin layout med så snygga papper! Läckert med husen och det tegelfärgade pappret!
    Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss!

    SvaraRadera
  2. Helt underbar. Love it. jättefina papper. Tack för ditt fina bidrag denna veckan.

    SvaraRadera