Mallar

måndag 1 juli 2013

Isn't she lovely

Gissa om jag är nöjd och glad just nu? Jag njuter i fulla drag av min första semesterdag :D Så himla gôtt! Dagen inleddes med en tur till "Boutique Ko Ko", dvs Göksäter, där jag inhandlade diverse band och spetsar till ett (förlåt alla "mina" scrapbutiker) mycket lägre pris än scrapbutikerna erbjuder. Det var ett bra tag sedan jag var där sist så jag passade på att botanisera ordentligt bland alla varorna. 

En och en halv timme senare och en rejäl slant fattigare lämnade jag och sonen S folkhopen, som hunnit storma in, åt sitt öde och ägnade eftermiddagen åt kakbak istället. 

Plötsligt slog det mig att jag inte scrappat något bidrag till Veckans skiss ännu :O Det var bara att rusa ner i scraphörnan och ge sig i kast med detta omedelbums. Blev lite stressad när jag inte hittade något kul foto att använda, men det löstes snabbt genom att helt enkelt "sno" ett foto av makens systerdotter, lilla L, från Instagram. Tyvärr är det ju inte bara att spara ner fotona, vilket i och för sig är bra, så för att spara lite tid tog jag en skärmbild av fotot med iPaden. Nackdelen blir då att det inte går att göra någon superredigering av fotona, men det är ju liksom bara att gilla läget ändå ;-) Fotot jag hittade var svartvitt så då bestämde jag mig för att min LO skulle gå bara i vitt och grått. Fast det blev visst en liten gnutta svart också i det ena alfabetet ;-) Nåväl! Så här ser veckans LO ut: 

Bakgrunden är ett vitt CS. Doilien är faktiskt köpt på ICAMaxi i ett paket med vanliga tårtpapper ;-) På doilien har jag satt fast, först, ett ljusgrått CS och sedan ett vitt,glittrigt mönsterpapper från Best Creation. Den grå cirkeln är gjord med min Circle Cutter från MS medan den vita är stansad med en die, som jag glömt vilka som tillverkat just nu. 


Blommorna kommer från Reprint (grå), ICAMaxi (vita) och Scraplagret (minirosorna). Bland blommorna slingrar sig lite pärlband som jag tror kommer från Panduro. I blommorna sitter grå halvpärlor från Panduro och klara rhinestones, som kommer från Magnolia. Både den breda, grå och den smalare, vita spetsen kommer från Göksäter. Minialfabetet, "Teensy Type", såväl som det större, "Loopy Lou", kommer från Doodlebug. 

Naturligtvis finns det en skiss att tolka även den här veckan och den ser ut så här: 


Dags att avsluta dagens inlägg. Imorgon ska jag ta med sonen S på en hemlig resa till stora staden söderut där Sean Banan uppträder på Liseberg. Om nu vädrets makter är med oss vill säga. Just nu ser det ju inte direkt lovande ut. Regnet öser ner :-( Men jag behöver inte bestämma huruvida vi åker förrän i morgon och eftersom sonen inte vet något så är det ingen katastrof om resan skulle bli inställd pga dåligt väder. Det gäller att ha ryggen fri ;-) Håll nu tummarna för att det åtminstone blir uppehåll :-) 

Tackar för titten så hörs vi snart igen!

Jeanette

 

2 kommentarer:

  1. Härlig och söt layout! Fotot är jättefint!Ibland kan foton som inte är så redigerade vara minst lika fina, som det här! Tack för ditt fina bidrag!

    SvaraRadera
  2. Underbar LO och vilka fina spetsar... Tack för ditt fina bidrag denna veckan.

    SvaraRadera