Mallar

måndag 2 januari 2012

Gott Nytt År

Julen har passerat och ett nytt år har tagit sin början. Det är ett tag sedan jag uppdaterade bloggen men tiden räcker inte till helt enkelt och jag har prioriterat umgänge med nära och kära istället. Så har jag ju varit tvungen att jobba en halv dag också ;-). Skämt åsido, jag älskar mitt jobb som fritidspedagog så det skulle jag inte vilja vara utan. Vare sig jag jobbar hel eller halv dag så är det lika kul att komma till fritids och träffa alla go'a barn och mina trevliga kollegor.

Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så skulle jag ju städa min scraphörna. Detta är nu gjort :D. Tack och lov får jag ju säga! Himmel vad stökigt det var innan, men nu är det en fröjd att sitta där. Fast jag tror jag börjar från början så det här riskerar att bli ett långt inlägg.

Min scraphörna är förpassad till vår gillestuga i källaren. Gillestugan används till allt från torkrum, för där finns en kamin, till bibliotek och förråd. Min hörna är väl kanske på ca 4 kvadratmeter och definitivt inget utrymme som prioriteras av övriga familjen. Oftast får jag kryssa mig fram mellan diverse saker som "bara råkat" hamna i vägen för att komma fram till mitt hörn. Låter jag gnällig? Hm! Kanske det, men jag drömmer om att få komma upp från mörkret i källaren till ljuset ovan jord. Fast nu har jag det utrymme jag har och något annat finns inte att få så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det. Jag slipper ju att plocka undan efter mig varje gång det är dags att äta som jag var tvungen till när jag använde matbordet i början av mitt scrappande. Så här såg alla fall min hörna ut innan städningen.



Ganska rörigt efter några veckors skapande utan tid att städa undan efter mig. Jag fick panik så fort jag skulle försöka hitta något så det var helt klart dags att städa undan röran och det tog mig en hel dag eftersom jag passade på att röja undan och sortera undan allt annat som låg och skräpade i gillestugan. Jag kan tillägga att detta gjordes i ökenhetta eftersom vår kamin står här nere och den eldar maken flitigt i för att hålla nere uppvärmingskostnaderna. Svetten lackade och dammet yrde men ordning blev det och jag är supernöjd.



Av efter- bilderna blev bara en användbar. Ljuset är ju inte så bra nere i källaren och min kamera är inte heller den bästa så bilderna blir därefter. Nu har jag i alla fall gott om plats för mitt scrappande och min nya stansmaskin, Sissix Big Shot, som jag köpte till mig själv i julklapp. Jag har till och med lyckats möblera om och ordna till det så att yngste sonen S, som gärna sitter och scrappar tillsammans med mig, har fått en egen liten hörna.


Hans hörna skall bara fyllas på med lite fler papper, verktyg och bra belysning så kan han skapa av hjärtans lust när han själv vill utan att jag är där och "bossar" över honom. Det finns en detalj, eller snarare figur, som är viktig för min, och nu även S, lilla hörna och det är en liten maskot som är med och övervakar så att allt går bra:


Mamma Mu lämnade S hos mig när jag började använda källaren för mitt scrappande. Han ville inte att jag skulle behöva sitta där nere i gillestugan alldeles själv :-). Visst är han söt min "lille" S, som hunnit bli 11 år och alltså inte är så liten längre.

Det får väl räcka för den här gången. Nu skall jag försöka passa på att fota de alster som jag hunnit skapa i helgen i dagsljuset, så kanske jag kan visa upp dem här i bloggen någon dag.

Tack och hej för mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar