Mallar

fredag 24 februari 2012

I mammas fotspår?

I tisdags satt jag och höll på med en LO till någon utmaning samtidigt som jag pratade med sonen S. Han undrade lite vad jag höll på med och när jag berättade det blev han också väldigt intresserad av att vara med i någon utmaning. Sagt och gjort. Vi surfade runt lite bland mina olika favoritbloggar och det slutade med att vi hittade Svensk scrapbookings månadsutmaning för barn. Den gick ut på att skapa något alster med sin favoritfärg samtidigt som man skulle ha med tre stjärnor på alstret. S skred genast till verket och så här blev resultatet av hans allra första utmaning:


Det blev ett kort inspirerat av Amerikanska flaggan för att storasyster E är i USA. Hans favoritfärg är blått och därför blev kortbasen, av CS, blå. Sedan hittade han ett röd- och vitrandigt papper från Echo Park. Det är baksidan på "In the Clouds". Därefter tog han ett blått papper med stjärnliknande snöflingor, som fick representera stjärnorna på stjärnbaneret, från spillådan och satte uppe i vänstra hörnet. Där satte han även dit sina tre vita, utstansade, stjärnor för att ytterligare visa på kopplingen till amerikanska flaggan. Stjärnorna fick lite bling på sig för att, enligt S, bli lite snyggare. Till sist limmade han dit lite blommor "för det skall det vara på kort, det har han sett" =). Insidan har han inte gjort något med ännu för han har inte bestämt vem som skall få kortet eller till vilket tillfälle. Den dagen han bestämt sig för det då skall han fixa resten, säger han :D

Visst är han duktig min "lille" S. Han är den ende av mina tre telningar som överhuvud taget vill pyssla och han sitter ofta med mig i min pysselhörna. Han har till och med börjat skapa LOer på egen hand, även om han helst vill att jag ska tala om för honom hur han skall göra. Jag försöker att inte lägga mig i eller styra för mycket men det är jogge mig inte lätt när han kommer och ber om hjälp. Ibland får jag sätta mig på händerna för att inte ta över hans skapande totalt. Jag vill ju ge honom utrymme nog att klara av det på egen hand så han känner att han kan och duger. Om han känner det så inför att skapa ett kort eller en LO så kan han kanske föra över den känslan även när det gäller skolarbetet och det hade ju varit kanon för just nu går det lite trögt med den biten. Men vi jobbar på det och det blir lite bättre varje vecka.

Det var allt för nu. Vi hörs snart igen hoppas jag. Ha en trevlig fredagskväll!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar