Mallar

söndag 26 februari 2012

Söndag igen…


och i morgon börjar en ny arbetsvecka. Den här veckan har ju inte blivit riktigt som jag tänkt mig med influensa och allt. Men inget ont som inte har nå’t gott med sig. Jag har ju hunnit med fler inlägg den här veckan än vad jag gjort totalt innan. Nästan i alla fall ;-) Så därför tänkte jag att jag skulle avsluta veckan med flaggan i topp och göra ett sista inlägg för den här veckan. För vem vet, jag kanske inte hinner med något nytt inlägg på evigheter. Eftersom timmen är sen så får det bli ett snabbt inlägg utan för mycket krusiduller.
För ett litet tag sedan surfade jag runt bland alla mina favoritbloggar och någonstans hittade jag den här LOn av Webmosterhelene.


Den är så himla vacker att jag är helt betagen. Det kan ju i och för sig bero på att hon verkligen har lyckats fånga den helt underbara känslan av att bli förälder i både fotot och med hela LOn.
Jag bestämde mig för att göra en liknande LO på min systerson och hans pappa bara jag hittar det rätta kortet. Tyvärr har jag inte fått tag i det kortet jag tänkt mig eftersom min syster inte hittat det än. Och oavsett om jag får tag i det eller inte så kommer det ju inte att visas här. Tålamod är tyvärr ingen dygd jag besitter och jag kände att jag inte kan vänta på det där kortet. Jag bestämde mig för att göra en likadan LO på stört och då fick ett kort på vår yngsta och busigaste familjemedlem duga och så här blev min version:
Av en slump hade jag ett papper som var likadant som i originalet, ”Head over Heals – Courting” från LilyBee Design. Det är pappret med noterna och det med svarta halvcirklarna på. Det rosarandiga pappret, ”Blush – Eternity” kommer från Basic Grey. Pappret med hjärtan är ett gammalt som jag tror jag köpte på Panduro Hobby för evigheter sedan. Tegelstensmasken är från Prima.

Alfabetet har jag stansat själv. Det heter ”Blackboard Blues” och kommer från Sizzix. Halvpärlorna kommer från Reprint (cerise) och Panduro Hobby (röda).
Jag har helt klart gjort ett CASE, och det rejält, men originalet är ju så otroligt vackert så jag kunde inte låta bli. Min LO är inte lika vacker men det tror jag beror på att fotot av kattskrället, som visserligen är söt, inte andas den kärlek som fotot av föräldraskapet. Men det gör inte så mycket. Jag är nöjd ändå :D

Himmel! Jag har lyckats klämma till med hela 5 inlägg den här veckan. Jag är i chock så nu får jag ta en paus så jag inte förhäver mig och tror jag förvandlats till en bloggare av rang ;-)

Ha en väldigt trevlig vecka allihop!
Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar