Mallar

lördag 25 februari 2012

Svensk Scrapbooking…

har olika utmaningar varje månad även för oss som är över 16 år. Jag har valt att delta i skissutmaningen för LO och så här ser skissen ut:

Skissen hittar du här
Det var en rolig och enkel skiss att skapa efter. När jag tittar på resultatet av min skapelse så inser jag att jag har följt den väldigt nitiskt och det kanske inte är någon fördel i ”tävlingssammanhang”. Men där finns några små saker som inte finns med på skissen så förhoppningsvis kommer mitt bidrag att vinna någon liten röst :D
Jag har använt brun CS. För att liva upp det hela lite droppade jag vit akrylfärg, blandat med lite vatten, lite här och där på LOn. Sedan tog jag vit CS och klippte den flikig nertill. Det grönprickiga pappret är baksidan av ”Berrylicious – Just Peachy – från Imaginisce.
Den otroligt passande chipboardskylten är från Crate. Jag tror det är Farmhouse collection, men jag är inte helt säker. Äpplebraden kommer från ett Mollykit. Även det gröna bollfransbandet kommer från ett Mollykit.
Här har jag återigen använt det vita CS och det gröna pappret. Dessutom hittade jag ett rött papper, som matchar chipboardskylten, bland spillbitarna. Det gav lite mer liv än om jag bara hade valt det gröna tycker jag. Tyvärr syns limduttarna, som jag fäst snöret med, lite för mycket. Det var svårt att få garnet att fästa ordentligt utan att tillräckligt med lim. Bradsen som ser ut som skruvar har jag införskaffat på Panduro Hobby.
Jag har valt att blanda alfabeten för att få lite mer gnista i LOn. Det lilla prickiga F:et kommer från Panduro Hobby. De andra bruna bokstäverna, Jack & Jill i färgen bon bon, kommer från Doodlebug Design. Det syns tyvärr inte men även de är lite prickiga. De gröna bokstäverna, chartreuse glitter alpha, kommer från Sassafras Lass. Sist, och minst, är Mini Alphabet Stickers i färgen chocolate cake från My little shoebox.
Jag valde att ha dold journaling bakom kortet för att hålla LOn så ren från text som möjligt. journalingtagen kommer från Little Yellow Bicycle och är egentligen en jultag, men jag tyckte att färgen stämde så bra så det fick bli den i alla fall. Det prickiga bandet kommer från Mollys Scrapbooking.
LOn handlar om när jag och S var på McDonalds och åt frukost. S skulle ta några prover på fastande mage och då kunde vi naturligtvis inte äta frukost hemma på morgonen. Eftersom S skulle gå till skolan efter provtagningen fick vi ”lyxa” till det lite och äta frukost på restaurang innan vi åkte tillbaka från Stenungsund. Färgerna i LOn är valda med inspiration från McDonalds nya inredningsfärger som numera består av mörkt trä(-imitation) och vita vinylsitsar. Den tidigare lite plastiga inredningen är puts väck och jag gillar det skarpt. Det känns lite mer som att vara på en ”riktig” restaurang fast det ”bara” är McDonalds. Fast att bara ha brunt och vitt på en LO blir ganska trist så jag fick ju hitta på något som gör LOn lite mer intressant. Av en slump hamnade en bit grönt papper på LOn och vips så fick den det lyft som behövdes. Jag älskar min nyfunna färgkombo <3<3 Speciellt som jag har väldigt svårt för att använda grönt annars. Jag älskar att använda rosa och turkost, ja till och med orange, i mina LOer, men grönt förekommer väldigt sällan så det här kändes väldigt nytt och spännande för mig.
Nu har jag ”drabbats” av lite inspiration igen så det är bäst att kila ner till min lilla pysselhörna. Innan inspirationen flyger sin kos. Jag har så många idéer jag vill prova innan en ny arbetsvecka kommer och tar min scraptid ifrån mig. Veckan som kommer blir rätt hektisk eftersom det är dags för utvecklingssamtal och även vi på fritids har utvecklingssamtal för eleverna så det gäller att förbereda sig ordentligt.

Ha en trevlig lördag!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar