Mallar

måndag 25 juni 2012

Hej igen!

Då var det dags för dagens andra inlägg som ska handla om vad jag gjorde igår, söndag. Men jag tror jag tar det från början.

Förra söndagen blev jag inbjuden till en utmaning över FB (Facebook). Det var en av alla dessa underbara scrappare som inte kände för att sitta själv i pysselhörnan så då bjöd hon helt sonika in ett gäng vänner och bekanta att delta i ”En kväll – en utmaning” (där utmaningen var att vi mellan 17 – 22 den kvällen skulle skapa något utifrån en skiss). Dessa vänner och bekanta bjöd i sin tur in ytterligare vänner och bekanta så det hela slutade med att det var rätt många som deltog i denna utmaning. Jag tillhör en av dessa bekantas bekanta som blev inbjuden. Jag blev eld och lågor och ville definitivt vara med. Tyvärr blev det inte så av en hel del olika anledningar: jag såg det försent och skulle dessutom köra sonen S till det läger där han skulle delta i några dagar, vilket tog längre tid än beräknat, är två av anledningarna. Dessutom hade jag inget inspirerande foto till en LO och något annat var jag inte sugen på just då. Alltså blev det tyvärr inget av den utmaningen för min del. Snyft ;,(
Det dröjde dock ingen lång stund efter att den första utmaningen var avslutad, kl. 22, innan nästa inbjudan dök upp på FB. Den skulle gå av stapeln nästkommande söndag, alltså igår, och då skulle det bli en liftutmaning med samma tävlingsregler som tidigare. Jag blev jätteglad och bestämde mig för att den här gången ska jag vara med vad som än händer. Väntan, och förväntan, på vad vi skulle lifta var oliiiiidliiiig. Familjen förvarnades om att på söndagen kommer jag vara upptagen från kl. 17 och vill inte bli störd över huvud taget. Det blev en hel del knorrande och gnäll om att det skulle bli mitt i maten ju och allt vad de nu gnällde om. Men jag gav mig inte och middagen fixade jag till innan så då fanns det ju inget mer att klaga på :D

Så blev det då äntligen söndag kl. 17 och utmaningen tog sin början. Bilden på den LO man skulle lifta lades ut och vi satte alla igång att skapa av hjärtans lust. Jag hade redan tidigare under dagen fixat fram ett foto på en humla (som dock syns lite dåligt på fotot) till min LO. Allt inspirerat av en dikt som en bekant skrev för många år sedan. Jag var verkligen taggad och hade sett fram emot detta, men hur jag än försökte så fick jag inte till det riktigt. 5 timmar är egentligen ganska lång tid men tiden bara rann iväg. Helt plötsligt var klockan redan nio och jag var allt annat än klar. Jag la på ett extra kol och till slut var jag helt färdig, både med LOn och kroppsligt ;-) Halv 10 lyckades jag fota LOn och innan jag fick laddat in den i datorn hade klockan hunnit bli kvart i 10 och det fanns definitivt ingen tid för redigering eller annat finlir. Det var bara att slänga in den på FB och med några minuter till godo lyckades jag även med detta, fast i fel album :0 Som tur var så blev jag inte diskad men utmaningen hann avslutas innan jag fick in min LO i rätt album. Och så här blev resultatet:
Denna vårdikt inspirerade och är skriven på LOn:

Vårhumla
En humla på sin vingelfärd
hon flög för allt vad hon var värd
Humligt brumligt tokigt
Hit och dit så krokigt
Hon landade och krasch och bom
på vårlöken som stod i blom
Hon härlig nektar sög
sen lyfte hon och flög
Nu hade hon fått extra kraft
av blommans goda söta saft
och fortsatte sin färd
ut i en blommig värld
av Maj Zackrisson
Fotot är taget med makens iPhone och blev verkligen urkasst, men det hanns som sagt inte med något finlir så det får duga ändå.

Som jag skrev i föregående inlägg så var det väldigt roligt att vara med, men oj vad stressigt det blev på slutet. Dyker det upp fler sådana här utmaningar skall jag nog vara med igen men då måste jag nog ha lite bättre koll på vilket foto jag ska scrappa och ha allt material redo för just det fotot. Just att hitta och prova fram allt material är nog det som tar längst tid när jag skapar.  
Då vet ni vad jag gjorde igår. Håll öron och ögon öppna på t ex FB om ni tycker det verkar kul för man vet aldrig vad som händer. Inte trodde jag att jag skulle bli inbjuden till något så’nt här. Men det blev jag och det är bara tack vare min enda scrappande kontakt på FB. Så allt kan ske om man är öppen för det.

Tack för att du tittade förbi och orkade ta dig hela vägen genom detta låååååånga inlägg.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar