Mallar

lördag 30 juni 2012

Hej!

Då är det helg och jag försöker njuta av några lediga dagar. Sista tiden innan sommarlovet har varit hektisk både privat och på jobbet och nu känner jag att orken är så gott som slut. Humöret är allt annat än glatt och det är väldigt ovanligt för att vara jag. Helst borde jag därför inte göra något alls för att verkligen slappna av men det är ju så erbarmligt tråkigt. Så vad hittar man då på för att göra något roligt som inte kräver alltför mycket energi? Jo, man passar ju på att blogga lite naturligtvis. Det hinner jag ju (nästan) aldrig med under veckorna annars.

De flesta inlägg jag gör här handlar om Veckans Skiss och det är oftast där jag hämtar inspiration till mina LOr. Men (förlåt alla ni trevliga i DT- gänget på Veckans Skiss) faktiskt så finns det fler ställen att bli inspirerad och hitta skisser på. Och de är precis lika trevliga och inspirerande som VS. ”Lillblomman skissar ”är en blogg jag brukar titta in på för att kolla vad utmaningen handlar om. Fördelen med den bloggen är att man har en hel månad på sig att klara av utmaningen. Jag tycker det är perfekt att göra en veckoutmaning och när jag får tid över kan jag även göra en och annan månadslång utmaning. Och det är just det jag skall blogga om idag.
I början av juni tog jag mig en titt på utmaningen hos Lillblomman och så här ser den skissen ut:

Förutom skissen har även den här LOn av Stacey Cohen inspirerat mig mycket. Min LO har väl varit färdig i säkert två veckor men tyvärr har jag inte hunnit blogga den förrän nu och som vanligt blir det samma dag som tidsfristen går ut. Med några timmar till godo så kommer här min tolkning av skissen för juni:
Tagsen har jag gjort av restbitar från spillådan. I varje tag har jag satt fast en bit färgmatchad "Bakers Twine". Det svarta mönstrade pappret kommer från ett Mollykit. Under fotot har jag en fotomatta av svart CS, canvas. Runt ytterkanten på hela LOn har jag "ritat" en linje med svart tuschpenna.
Jag har blandat olika alfabet i olika färger för att matcha tagsen. Det lila glittriga syns tyvärr lite dåligt, men det är ett T. Journalingrutan är gjord av vit CS som jag stämplat rader på med en stämpel från You do. Längst ner i kanten på det svartmönstrade pappret har jag sytt med ett grönt garn och samma garn är knutet i journalingrutan.
Här har jag satt tre vita, små blommor. Minns inte var de kommer ifrån. Här syns det lila, glittriga T:et något bättre.
LOn handlar om vår lilla kisse Trixie, som visserligen är helsvart men ändå har en färgstark personlighet. Jag älskar katter just för att de är så himla personliga och att de egentligen aldrig går att tämja helt. Även om våra katter vet att de inte får göra vissa saker, som att ligga i soffan eller hoppa upp på bordet, så tittar de på mig med lite trotsig blick precis som om de vill säga att ”visst, jag låter bli, men inte för att du säger det utan för att jag precis tappade lusten att göra det”. Sedan vänder de ryggen åt mig och går antingen ut eller till ett annat rum. I det läget kan jag locka på dem hur mycket jag vill för de kommer inte tillbaka. Istället får jag följa efter dem och ”fjäska” lite först innan de förlåter mig och börjar spinna och kråma sig för att bli klappade. Någonstans läste jag att ”man äger inte en katt utan det är katten som äger en” och det är nog väldigt sant. I alla fall när det gäller våra katter.

Ja, ha, ja! Det var väl allt för idag skulle jag tro. Ännu ett långt inlägg känns det som och jag ber om ursäkt för detta. Men jag tycker ju att det är väldigt roligt att skriva. Dessutom tycker jag det är svårt att bara lägga in bilder utan text. Jag kanske får börja fundera på att ha två bloggar: en för scrapping och en för allt annat som jag vill berätta om. Kanske inte är en så dum idé trots allt. Skall nog genast ta itu med detta…
Ha en fortsatt trevlig lördag!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar