Mallar

söndag 3 juni 2012

Söndag 4 juni

Tänk att det redan är juni! Man kan inte säga annat än att tiden går väldigt fort på våren. I alla fall känns det så.

Det är ju ett tag sedan jag uppdaterade här men det beror inte på tidsbrist den här gången. Nu är det vädret som ställer till det ;-) När det är så himla fint väder som det var förra helgen så har jag inte lust att sitta inne och uggla i källaren. Då passar jag på att njuta av sol och värme så mycket jag kan. Därför blev det ingen Veckans skiss #21.

Tyvärr höll ju inte vädret i sig så länge som man kan önska. Visserligen regnar det inte men det är rejält mycket kallare och blåser halv storm så det är inte lika lockande att sitta ute i trädgården. Därför har jag fått till lite kreativ egentid i scraphörnan den här helgen vilket jag uppskattar väldigt mycket.
Nåväl! Det här inlägget kommer däremot inte att visa någon Veckans skiss. Det kommer i nästa inlägg. Istället har jag faktiskt skapat en helt egen LO utan någon skiss alls :O Ibland slår blixten ner och jag får lust att skapa helt på egen hand. Händer väl i och för sig inte jätteofta, men ibland så ;-)
Så här ser den ut:
Bakgrunden är ett svart CS, canvas, och Die Cuten kommer från My Minds Eye,
"So Sophie". Det mönstrande pappret till vänster, under fotot, kommer från
LilyBeeDesign, "Head Over Heals". Jag har ingen fotomatta utan har skrivit
ut fotot med svart ram runt. Jag har svärtat så gott som alla kanter på allting
med svart stämpeldyna, Versa Color. Den svarta spetsen hittade jag i gömmorna.
LOn är på dottern E och hennes älskade solglasögon. Ett tag var glasögonen helt enorma och dottern såg ut som Sarah Bernhardt :D (Om nu någon minns hur hon såg ut). Nu har E övergått till något mindre varianter av solglasögon men de sitter där på näsan så fort solen tittar fram lite.

Lite detaljbilder:
Det ljusblå stickersalfabetet (till vänster) tror jag är "Pixie Glen"  från Prima.
Det svarta är från Doodlebug Design, "Jack & Jill"- beetleblack.
Här syns även doilisen som jag stansat med en die från Magnolia ur ett
mönsterpapper från My Minds Eye, Follow Your Heart "Be Happy".
Den ljusblå cirkeln är en rest av ett CS som jag hittade i spillådan.
Minirosorna, bladen och den vita rosen hade jag hemma och vet inte
var de kommer ifrån, men de finns ju att köpa i de flesta scrapbutiker.
Den röda vildrosen kommer från Petaloo, "the Penny Lane Garden
Collection"
. Den blå blomman, Perle Bebe, är från Prima, "En Francaise".
Swirlarna har jag stansat med dies från Sizzix, "Flourishes #9, 10 & 11". Jag
använde samma mönsterpapper som till doilisen, "Be Happy", fast andra sidan.
Jag älskar fjärilar så det fick jag satt fast även här. Den stora är stansad med en die
från Sizzix, "Butterfly #12". Jag stansade även en mittdel i svart CS som jag sedan klippte
ut så att det ska se ut som om fjärilen har en svart kropp. Mellanfjärilen är en Martha Stewart-
stans och den minsta är en liten stans jag haft hemma i åratal. Återigen har jag använt
mönsterpappret "Be Happy" från My Minds Eye.
Bilderna har tyvärr väldigt dålig kvalitet. Jag ber om ursäkt för detta men kameran var inte laddad och då snodde jag makens iPhone och tog kort med. Hans är lite nyare än min och har bättre kamera men helt klart inte tillräckligt bra. Suck!

Nu ska jag försöka hinna med att skriva inlägget angående mitt bidrag till Veckans skiss så därför avslutar jag detta inlägg lite hastigt. Men förhoppningsvis hinner jag snart att skapa lite fler LOr för just nu lider jag av rejäl scrapabstinens. Om jag sedan hinner med att blogga dem är en annan fråga. Det får vi väl se hur det blir med det ;-)
Tack för titten och ha det så bra!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar