Mallar

torsdag 5 april 2012

WOW! Vilken lyckodag!

Idag blir det inga LOer eller så'nt. Jag är bara så himla glad så jag kände att jag var tvungen att tala om det för fler än familjen. Idag är nog min lyckodag. Först och främst är den långhelg. Hela 4 dagars ledighet där jag kan göra precis vad jag vill så länge övriga familjen tycker det är okej att jag pyser ner i källaren en stund och har egentid. UNDERBART!
På vägen hem från jobbet tog jag svängen runt vårt lokala postutlämningsställe (Hemköp) och hämtade ut 3 (!) pizzakartonger fulla av härliga papper och annat scrappigt :D En av kartongerna innehöll aprils färgglada kit, "Fjäril vingad", från Mollys Scrapbooking och jag blev så otroligt glad av de fina våriga färgerna. Har ni inte besökt Mollys Scrapbooking borden ni titta in där snarast. Jag är gravt beroende av den butiken och dess innehåll ;D Jag borde nog snart söka hjälp för mitt missbruk av papper, blommor, band, brads, bling, spetsar och allt vad jag nu "råkar" hitta. I alla fall enligt maken C.

När jag väl kom hem fixade maken middag. Idag firade han verkligen in våren och släpade fram grillen och grillade entrecôte. En helt klart godkänd inledning på helgen när det gäller maten också. Jag är nog ganska bortskämd för maken fixar och donar och ställer upp på tusen olika sätt för att jag skall få ta det lugnt när jag kommer hem från jobbet. Tyvärr har jag inte samma möjlighet att ställa upp för honom lika mycket eftersom jag slutar senare än honom, har längre resväg till jobbet och dessutom går upp senare än honom på morgonen. Det blir bara helgerna där jag kan försöka ställa upp på samma sätt för honom som han för mig. Därför får han såga, hugga, stapla och elda upp ved hur mycket han vill på helgerna. För är det något han älskar så är det ved. Han ser ved medan jag ser ett träd. Han kan prata i timtal om vilka träd han planerar att hugga ner eller låta växa upp. Helst av allt vill han att jag skall sitta med och titta på när han sågar eller hugger veden men där går gränsen. Jag delar tyvärr inte hans passion för ved men jag låter honom hållas för så länge han är nöjd så får jag ägna mig åt min hobby som faktisk har samma ursprung som hans ved. Alltså träden :D På söndagarna fixar jag dessutom middagen så han kan slappa och ta det lugnt inför måndagen. En uppdelning som funkar hos oss.

Efter middagen så blev det ju en smärre katastrof då sonen S inte fick ge sig av utför vår branta grusbacke på skateboarden. Vi var ju helt dumma i huvudet och han tänkte då inte bo kvar i den här familjen mer :0 Någon som känner igen det? Kan ju tillägga att det är en kille med många hormoner som far runt i kroppen just nu och vi föräldrar kan nog bara vänta på att stormen skall dra förbi och bara lämna oss lite lätt vindrufsiga. Förhoppningsvis går det snabbare än med dottern för hennes tonårsfasoner varade mellan 10 och 17 års ålder. Vet inte om vi orkar med en sådan långkörare till. Då tror jag att jag flyttar hemifrån tills allt är över ;-) Som tur var så kom jag på att på torsdagar är det ju veckans val hos Veckans Skiss. Jag grabbar tag i min mobil och surfar in på deras blogg och scrollar neråt. Den ena fina skissen efter den andra rullar förbi och jag känner modet sjunka lite grand för jag har inte blivit omnämnd den här gången heller. I min värld är det stort att bara få ett omnämnande eftersom någon ändå har tittat och bedömt mitt alster som värt att nämna. Men nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att se vem som blivit den här veckans val. Himmel säger jag bara! Det är ju jag som är veckans val! WOW! Tröttheten över sonens ilska förbyttes genast i glädje och det var precis vad jag behövde. Jag blev så otroligt glad över att Veckans Skiss- teamet tyckte att min LO var värd att bli veckans val så ni kan inte ana. Jag fick raskt knallat in till Sonen D för att berätta den trevliga nyheten. Hans kommentar var bara: - Det är tack vare mig. Han kan ju faktiskt ha rätt i det. Det hade ju inte blivit just den LOn om det inte varit för fotot på honom så ja, det var tack vare honom. Dessutom var ju skissen så himla fin och enkel att inspireras av så då måste jag lägga till att det även var tack vare den jag blev veckans val.

Jippiee!! Den här snygga bannern blev min den här veckan.

Nu får det vara nog med skryt över detta. Jag får ju faktiskt vila upp mig ordentligt nu så jag orkar jaga nästa titel, månadens val ;-) Här gäller det att ligga i om jag skall lyckas få med tillräckligt många bra LOr så att jag kan vara med och "tävla" om denna enastående titel. Nu skall jag se om dagens tur håller i sig och skrapa trisslotten jag köpte i onsdags. Säg den glädje som varar. Förmodligen tar min tur slut i och med att jag skrapar lotten. Men det gör inte så himla mycket. Jag är otroligt nöjd med den här skärtorsdagen ändå.

Ha en glad påsk allihop!

Jeanette

1 kommentar:

  1. Grattis till veckans val Jeanette! Det var du verkligen värd! Du gör så många fina alster och det är roligt att du är VS trogen.


    Hoppas du haft fler härliga dagar i påsk!

    Kram Ann-Louise på VS

    SvaraRadera