Mallar

måndag 10 september 2012

I’m back!

Ruggigt pinsamt att jag inte uppdaterat här på evigheter. Men jag har haft väldigt goda och trevliga skäl faktiskt. I alla fall till en början då hela familjen var över till USA för att hälsa på dottern. Sedan är det väl inte lika trevliga skäl som hållit mig borta från bloggen. Hela familjen är påverkad av tidsomställningen (alltså jetlag) och jag inser så här i efterhand att vi nog skulle behövt ha ytterligare två veckors semester istället för att börja jobba och gå till skolan direkt. Vi är helt färdiga och har väldigt svårt att hitta tillbaka till vår vanliga dygnsrytm igen. Allra värst är det för yngste sonen S vilket även påverkar mig då jag har svårt att somna om inte han sover. Ja, ja! Snart är väl allt tillbaka som vanligt igen. Hoppas jag!

Tröttheten har gjort att jag inte haft någon större inspiration att scrappa men så i helgen kände jag att nu börjar lusten så sakta komma tillbaka igen. Vad passar då bättre än att vara med i Veckans Skiss utmaning för vecka 36? Ingenting enligt mig så här kommer skissen och mitt bidrag:
Ingen vidare bildkvalitet idag heller =( Förlåt! Kameran var urladdad och maken hade tagit med sig sin iPhone vilket lämnade mig kvar med min egen gamla iPhone med väldigt dålig kamera. Funderar allvarligt på att byta till en nyare telefon bara för att få en bättre kamera. Fast då är det väl kanske bättre med en ny systemkamera istället kanske ;)
Fotot är taget på H & M i Göteborg då Elin Klings kollektion släpptes. Dottern älskade allt som handlade om Elin just då och hon begav sig ner till Göteborg för att få en chans att se kläderna och förhoppningsvis även träffa Elin. Bästa kompisen var med och fick vara fotograf. Dottern var mycket nöjd med dagen. Eftersom dottern i princip alltid har svarta kläder är det oerhört svårt att få in färg på hennes LOr. Den här bilden var inget undantag men jag bestämde mig för att strunta i vilka färger dottern gillar och gick loss i lådan med spillbitar. Det märks ju i och för sig inte i lådan. Jag är väl inte helnöjd med resultatet men det får duga ändå. Nu är jag ju äntligen på banan igen =)

Det var allt för idag.
Tack och hej för mej!

Jeanette

2 kommentarer:

  1. Man ser att du har inspirerats av skissen, snygg och lika "tokig" som Lottas skiss. Skönt att du fått ditt scrapsug tillbaka! Tack för ditt bidrag till VS /Jennie

    SvaraRadera
  2. Super flot bidrag til VS - tak for det :)
    Herligt som du har leget med stempling og maling.

    SvaraRadera