Mallar

söndag 23 september 2012

Veckans Skiss #38

Då är ännu en helg slut. Tyvärr får jag väl säga! Fast den här helgen har jag ändå hunnit pyssla en hel del i min källare. Några brevlådor till jobbet och 2 LOr. Den LO jag skall blogga om idag hann jag göra klart redan i onsdags kväll :O Det känns som om jag äntligen är på scrap- banan igen ;-) Det är lite som veckans höjdpunkt när veckans skiss kommer varje tisdag. Den här veckan hann jag göra min LO väldigt snabbt men däremot hann jag inte blogga den innan idag. Fattar inte var tiden tar vägen :S Nog pladdrat! Så här ser skiss #38 ut:
Och så här blev min LO:

Papprena jag använt kommer alla från Crate, Random Collection. Jag har haft dem ett bra tag nu men det skär i mig när jag måste ta nå't papper som jag tycker extra mycket om. Men nu har jag lovat mig sjäv att jag måste använda mina papper (och helst göra slut på dem) innan jag beställer nya. Det kommer ju att gå åt skogen men jag kan ju inte bara köpa nytt utan att använda pappren någon gång. Blomman har jag gjort själv med samma mönsterpapper som jag använt till vimplarna. De små träfigurnerna kommer från Studio Calico och längs med fotona har jag satt washitejp. Ovanför blomman har jag satt dit en av våra inträdesbiljetter. Bakgrunden är "målad" med vit akrylfärg och runt det hela har jag sytt en svart ram med symaskinen.
Så här i efterhand när jag kollat in lite mer noggrant hur inspiratörerna tolkat skissen såg jag att jag gjort nästan exakt likadant som en av dem (Jennie tror jag) och det var ju inte riktigt meningen. Det har med andra ord blivit ett CASE. Igen! Förlåt! Blir jag diskad så blir jag men på något sätt så har väl den bilden fastnat i minnet när jag tog en snabbtitt i tisdags kväll innan jag skrev ut skissen och gick ner till scraphörnan. Troligtvis tycker jag väldigt mycket om Jennies LO eftersom den fastnat så hårt att jag gör likadant ur minnet. Jag som ville göra nå't eget. SUCK!
LOn handlar om Guggenheimmuséet i New York. För något år sedan satt jag och sonen D och tittade på filmen ”The International” tillsammans. Jag minns inte särskilt mycket av filmen men det jag minns är att Guggenheimmuséet skjuts sönder totalt inuti. När vi så bestämde att vi skulle åka till New York sa både jag och sonen att vi måste gå till Guggenheimmuséet och titta och så blev det. Det är ett av de lite dyrare muséerna att besöka på vardagarna. Men se på lördagar mellan 17 och 18,45 så får man betala i princip vad man vill så då gick hela familjen in för $5 (ca 35 kr). Med tanke på konsten så var det knappt värt det. Det är ett muséum för lite modernare (och i familjens tycke underligare konst). Inte riktigt min ”cup of tea” om man säger så. Men byggnaden är väldigt häftig. Den var värd varenda dollar ;-) Byggnaden är rund och spiralformad både på utsidan och insidan. På ena sidan har de byggt något som ser ut som ett flygledartorn, men där var vi aldrig inne. I alla fall, när man kommer in så är det öppet hela vägen upp till 6:e våningen. Längst den runda väggen löper en enda spiralformad gång från toppen till botten. Man kan antingen ta hissen upp till toppen och gå neråt för att titta på konsten som hänger längst väggen. Eller så kan man göra som vi som inte fattade hur man skulle göra :0 Gå nerifrån och upp och sedan ner igen så att vi säkert inte missade något av den ”otroligt fina” konsten ;-) Tyvärr fick man inte ta kort i spiralen där konsten hänger. Annars kunde jag visat upp min favorit som är en röd duk och en orange duk, alltså totalt 2 dukar, som satts ihop till en enda tavla på väggen. Tydligen väldigt dyrbar vilket jag har svårt att förstå. Till och med jag skulle klara av att göra en sådan tvådelad tavla med en enda färg på varje, men inte hade jag blivit särskilt berömd för det inte. Weird! Ja, ja! Nu har vi varit där i alla fall och det känns bra att vi vidgat våra vyer lite när det gäller kultur =) Och det är ju lite coolt att faktiskt kunna säga att jag har varit där. Det kan ju trots allt inte alla andra.


En mycket bättre bild en mina foton. Så här cool är byggnaden på kvällen. Hittade bilden på muséets egen hemsida som ni hittar här.
Ja det var väl allt för det här inlägget då. Tack för titten!

Jeanette

8 kommentarer:

  1. Flott løsning på VS! Liker at du har tegnet ramme rundt og den hvite bakgrunnen! Takk for at du deltar på VS!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Gillar när man tar fram symaskinen ;)

    SvaraRadera
  3. Wow - denne blev fantastisk flot! Nydeligt arbejde med skitsen og så cool med syninger rundt om billeder og tekst. *thumbs up* - virkelig lækkert layout. Tak for dig bidrag til VS.

    SvaraRadera
  4. Jättefin Lo i mjuka toner. Tack för ditt fina bidrag till VS.

    SvaraRadera
  5. Den här var riktigt snygg!! Gillar det fina bakgrundspappret, att du målat bakgrunden och ritat kontur runt!! Kul att få med biljetten också! De där trädekorationerna är också så fina!

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen denna och vad söt du är som tycker VS är veckans höjpunkt!! Alltid en höjdpunkt för oss - med dina bidrag:-) TACK!!

    SvaraRadera
  7. Å vad snyggt! Jättefin ton i färgerna. Tack för ditt bidrag till VS denna veckan /J*

    SvaraRadera
  8. Fin LO! Härliga fotografier! Tack för att du är med och tävlar!

    SvaraRadera