Mallar

söndag 30 september 2012

Mollys Scrapbooking…

... har varje månad en utmaning där alla kan delta även om man inte har något månadskit. Nu kan jag ju i och för sig rekommendera att du prenumererar på Mollys månadskit ändå eftersom det är så himla trevligt med fina välmatchade papper, band, blommor och allt vad man nu brukar använda. Vill man inte börja prenumerera kan man faktiskt köpa enstaka månadskit i butiken. Själv är jag Mollyholist och missbrukar butiken minst en gång i månaden och bloggen besöker jag flera gånger varje dag ;-) En av månadens höjdpunkter är när min pizzakartong från Mollys kommer på posten. Maken är väl inte riktigt lika road av ”mitt beroende”, som han kallar det, men de som jobbar i butiken där postutlämningen sker måste skratta sig fördärvade av alla mina pizzakartonger. Men nu var det ju inte pizzakartonger jag skulle avhandla idag utan Mollys utmaning för alla. De flesta gångerna jag kikat in på just den utmaningen så har det funnits en bild att inspireras av och så är det även för september månad. Så här ser månadens bild ut:

En färgglad bild att inspireras av.
Det första som fångade mig var naturligtvis fjärilarna eftersom jag älskar dessa och försöker få med dem överallt på mina LOr. Men så fångades min blick av fotoramarna, uppe till höger på bilden, i regnbågens alla färger. Genast kände jag att det måste jag använda på den här LOn och så här blev resultatet:
Vit CS, svartvitt foto, grå och svarta papper för att inte störa min "regnbåge". Det översta gråblommiga pappret sitter på 3D- kuddar så att allt annat som satts på är något upphöjt. Lite svårt at se på bilden och självklart glömde jag fota den effekten.

Några detaljbilder: 
Siffrorna och minialfabetet är köpt hos Mollys Scrapbooking. Cirklarna har jag gjort själv med mitt nya superverktyg från Martha Stewart. En av sakerna jag köpte i USAs motsvarighet till Panduro Hobby, Michael's, och jag älskar den.
Jag har sytt runt kanterna på de blommiga pappren, som jag just nu faktiskt inte minns vem som tillverkat. Washitejpen är inköpt på Mollys. Orden och meningarna har jag klippt från baksidan av ett mönstrat julpapper som hamnade hemma hos mig när jag beställde en bunt med ospecificerade mönsterpapper till kraftigt reducerat pris. Egentligen hade jag tänkt använda framsidan till jul men nu kom pappret till användning för något helt annat. Så det kan bli ;-)
Närbild på min regnbåge som består av restbitar. Hjärtanen har jag klippt ut och satt på 3D- kuddar.
Eftersom det oftast är jag själv som är fotografen i familjen finns det inte så många foton av mig själv. Därför gör jag sällan LOr som handlar om mig själv. Men så hittade jag den här, som mannen tagit när jag och barnen satt i den röda trappan på Times Square i NYC. Jag kände att den kan illustrera mig på många sätt eftersom den egentligen inte uttrycker några egentliga känslor. Jag ser mer eftertänksam ut, om jag får säga det själv, och då kan man ju tänka på många olika saker. Både positiva och negativa. För just den här LOn har jag valt att använda den för att visa mig som jag är just nu; positiv, ung i sinnet (låter som floskler som pensionärer häver ur sig), skrattar mycket och tycker att livet är ganska skönt att leva. MEN TIDEN GÅR JU SÅ HIMLA FORT :O Hur ska jag hinna med allt innan livet är slut. Inte för att jag oroar mig över detta egentligen, men ibland kan jag ändå inte låta bli att leka med tanken om när min tid egentligen är slut. Även om jag rent teoretiskt har många år kvar att leva så kan man ju aldrig sia något om morgondagen så rent teoretiskt kan ju livet faktiskt vara slut imorgon. Alltså gäller det att jag inte gräver ner mig allt för mycket i det negativa som händer runt om mig utan jag försöker se allt så positivt som möjligt. Jag tror att det handlar lite om att jag försöker leva i nuet. Jag tar en sak i sänder och OM det dyker upp problem tar jag dem NÄR de dyker upp, inte två veckor innan uti fall att de kanske dyker upp. Jag kan visst göra upp planer för framtiden men jag deppar inte ihop fullständigt om planerna skulle gå i stöpet. Då får jag väl fundera ut en ny plan som kanske kan fungera.

Nu vet du lite om hurdan jag är. Jag är väl inte superförtjust i att slänga in bilder på mig själv i så här publika sammanhang, men ibland får jag väl bjuda till lite. Speciellt som jag hela tiden använder barnens bilder på alla mina LOr som hamnar här.
Tack så mycket för att du tittade in här hos mig. Och att du orkade läsa detta superlånga inlägg =) Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Jeanette

1 kommentar: