Mallar

måndag 24 september 2012

Måndag idag!

Och en ny arbetsvecka med allt vad det innebär. Fast jag tycker faktiskt om att jobba på måndagar. Jag hinner träffa min närmaste kollega lite mindre då eftersom hon går hem redan klockan tre. Vi kommer inte överens helt om jag uttrycker det snällt. Nog om detta! Jag har, som jag skrev igår, varit väldigt kreativ i helgen. Idag tänker jag visa brevlådorna jag har gjort till jobbet. Vi skall ha föräldramöte på fritids fram i november och då tänkte vi kolla av vad föräldrarna vill ta upp till diskussion innan dess. Sist vi gjorde så skickade vi hem ett formulär till föräldrarna men resultatet blev väl kanske inte riktigt så bra som vi hade väntat oss. Många av svaren uteblev av olika anledningar. Därför tänkte vi istället hänga upp en förslagslåda i tamburen på fritids där föräldrarna kan lägga i ett förslag om vad de vill prata om på mötet. Förhoppningsvis kommer vi att få in lite fler förslag än sist.
För att återvända till lådorna så började kollegerna prata om att ställa fram en skolåda eller liknande. Hallå eller! Man kan väl inte ställa fram en skolåda bara så där :0 Lite mer kreativitet än så får vi väl visa. Snabbt som ögat erbjöd jag mig att tillverka lådorna under helgen. Kollegerna accepterade utan knot och jag hade redan då en tanke på vad jag skulle göra. Så i fredags när jag slutade jobba susade jag hem, käkade middag och pös snabbt ner i källaren och scraphörnan. På ett par timmar hade jag valt papper, hittat mallen, skurit till alla papper och även hunnit chalka en del kanter. Sen var jag lite social med maken en stund innan läggdags <3 På lördagen fortsatte jag pysslandet och så här blev resultatet:

Tre snygga brevlådor, om jag får säga det själv, som förhoppningsvis kommer locka föräldrarna till att lägga ner förslag på diskussionsämnen till föräldramötet. Om det ändå skulle misslyckas så har vi i alla fall något som ser bättre ut än skokartonger hängandes i tamburen ;-) Mallen till brevlådorna hittade jag här. Lite fler bilder:

Mönsterpappren kommer från Authentique Paper, Splendid Collection. Alla brevlådorna ser likadana ut. Det är bara färgerna som skiljer dem åt.

Låsbrad i antikfärgad koppar från You Do. Stämpel från Panduro Hobby.

Journalingkorteten på alla tre lådorna kommer från K & Company och är köpta i USA. De bruna fjärilarna är stansade med en Sizzix- die och på den har jag lagt crackle accent från Ranger. Ovanpå sitter en fjäril som är stansad med en MS- stans i de olika mönsterpappren. Kanterna på pappren på locket är stansade med ännu en MS- stans men den har jag glömt namnet på.

Inuti lådorna orkade jag inte chalka alla kanter. De kommer ju inte att synas ändå. Jag har fodrat med CS för att göra lådan stadigare.

Även denna stämpel kommer från Panduro Hobby.

Blommorna har jag gjort själv av mönsterpappren och CS. I mitten limmade jag fast några gamla knappar från gömmorna. Bladen kommer från Petaloo.
Så här ser den blå brevlådan ut.

Likadana blommor som på den rosa lådan men här är det resinblommor från Prima (eller Webster) i mitten och blå och gröna papper.
Den turkosa lådan ...

... och de turkosa blommorna med bruna knappar.

Det var allt för den här gången.

Tack och hej från mej!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar