Mallar

söndag 24 mars 2013

Ännu…

… en helg är till ända. Suck! Hade gärna varit hemma lite till och ägnat mig åt lite mer scrapping. Fast jag ska väl inte klaga egentligen. Jag har hunnit med att skapa både ett par kort och en LO den här helgen. För mig känns det som jag hunnit med mer än normalt faktiskt. Speciellt som familjen fick en lite rolig uppgift igår (lördag) då lilla L behövde barnvakt en liten stund. Maken (morbror) C blev överlycklig och hann både ge henne mat och gå ut med barnvagnen. Själv fick jag nöja mig med blöjbyte och att fixa maten ;-) Vi är i alla fall jätteglada att vi fick förtroendet att ta hand om guldklimpen en liten stund. Med tanke på att vi är skyldiga svägerskan E en hel del barnvaktsuppdrag sedan våra barn var små så hoppas jag (vi) att vi får chansen att återgälda detta ganska så snart :D

Min LO som jag tänker bidra med till utmaningen hos Veckans skiss den här veckan handlar om en annan av mina guldklimpar. Nämligen min systerson O, som på fotot helt förtvivlat sitter och stirrar in i tvättmaskinen när hans älskade snuttefilt snurrar runt där inne i maskinen. Han har en exakt likadan till, men om ”originalet” finns tillgängligt så är det bara den som duger. Tänk att ha en så otroligt kär ägodel. Han är för söt den lille gossen <3 <3 <3 Så här ser mitt bidrag till Veckans skiss #12 ut:
Börjar känna mig en aning tjatig nu, men som bakgrund har jag ett vitt CS. Det ser vattrat ut men det är ett vanligt Bazzil och jag har tom fotat ute i solsken så jag fattar inte varför det ser helt konstigt ut. Mycket märkligt!! Bakom fotot och under journalingrutan sitter ett mörkt blått CS. Cirklarna, som ska föreställa tvättmedelsbubblor, har jag stämplat med Distress Ink Pad, broken china, och en stämpel från You Do. Sedan är den även embossad med embossingpulver, clear, från Ranger. Det syns ju inte från det här avaståndet och självklart glömde jag fota den detaljen. Även pilarna är stämplade men däremot inte embossade. Stämpeln kommer från Dear Lizzy.
Det blå mönsterpappret med små bubblor på kommer från Imaginisce. Journalingrutan är gjord med ett papper från Sassafras Lass. Datumstämpeln kommer från Dear Lizzy. Knapparna hittade jag i gömmorna. I den röda, blomformade, knappen har jag knutit ett ljusgrönt Bakers Twine. Blomman är stansad med stansar från Panduro i ett rött CS och det blå pappret från Imaginisce. Sedan satte jag en liten glittrig plaststen från Webster i mitten på blomman.
Det som ser ut som en ojämnt klippt kant är faktiskt skugga som blev pga ett tillknölat mönsterpapper och det väldigt starka solskenet ute på altanen där jag fotade. Alfabetena är från ett stickersark som kommer från EP, "For the Record 2".
Här syns mina stämplar lite bättre. Fast embossingen på cirklarna lyckades inte så bra på den här sidan :-( Mönsterpappren (som även finns bakom fotot) kommer från EP. Jag har använt både fram- och baksidan av samma papper. Braden kommer från Nille och textstämpeln kommer från Dear Lizzy. Texten är lite suddig på slutet men det tror jag beror på att jag fick på för mycket stämpelfärg.
Allt som allt kan man nog säga att detta är en ganska misslyckad LO när det gäller material, teknik och fotografering, men samtidigt är jag helnöjd ändå :D
Återigen har jag valt att lägga mitt bidrag före själva skissen och det finns faktiskt en liten anledning till det, men inget jag behöver gå in på här kanske. I vilket fall så ser skissen, som skapats av Jenni/Allram, ut så här:

Detta, gott folk, var allt för idag. Jag tackar för titten och hoppas vi ses snart igen. Ajöken, säger fröken!

Jeanette

3 kommentarer:

  1. Otrooligt härlig LO! Så snyggt med den svarta kanten runt fotot och alla fina dekorationerna! Tack för ditt snygga bidrag!

    SvaraRadera
  2. Härlig tolkning. Gillar dina stämplar skarpt. Verkligen passande. Tack för att du är med och tolkar min skiss denna veckan.

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt!! Många fina detaljer, och den där stämpeln med alla cirklar är för läcker!! Favoriten är det lilla klustret med dekos på vänsterkanten! Underbart!

    SvaraRadera