Mallar

måndag 6 maj 2013

Hej!

Idag hinns inget längre inlägg med eftersom jag ägnat hela helgen åt korttillverkning istället för LOr. Egentligen skulle jag struntat i veckans utmaning men så kunde jag ändå inte låta bli. Det vore ju så himla synd att inte lyckas med min egen utmaning som gäller att få med ett bidrag varje vecka. Så, med knappt två timmar till godo så kommer här min tolkning av Veckans skiss #18:

Förlåt för det usla fotot men det hann börja mörkna innan jag var klar :-(
LOn handlar om sonens och makens "hemliga" stigar där de upptäcker allt möjligt intressant. T ex en skylt som varnar för ormar som sitter där kajakpaddlare brukar gå då de måste lyfta kajakerna över en bro för att komma till paddlingsbart vatten igen. Det är det fotot pilen visar på. Skylten är troligtvis tillverkad av någon som varit där och stött på orm för den är gjord av en träbit med texten "VARNING ORM" påmålad. Vi bor i närheten men hade ingen aning om att det fanns så mycket ormar där. Riktigt kul att veta faktiskt :D
Och så här ser Jeanettes fina skiss ut:
Jag har gjort några små avsteg från skissen (tror jag i alla fall). Jag har runda kort som kanske inte sitter på ett sådant sätt att man automatiskt säger att det är just den här skissen jag tolkat. Men det bjuder jag på ;-) Jag saknar dessutom färgstänken helt och hållet. Jag hann inte ens titta på mistflaskorna innan jag smäckt fast alla papper, kort och dekosar och limmet under snäckorna hann definitivt inte torka innan det var dags att fotografera ”mästerverket”. Lite stressigt kanske det var, så jag tog lite av varje av de rester som låg framme efter helgens korttillverkning :O Men inte är jag ledsen för det inte. Idag har jag ju hunnit både fixa fika till jobbet och scrappa så det får väl kallas en klart godkänd måndagskväll :D Dessutom har bästaste Mona varit här och umgåtts med dottern och det är ju alltid trevligt att träffa lilla ”svärdottern” nu när hon kommit hem från Irland.

Så fortsatt trevlig måndag på er allihop!

Jeanette

4 kommentarer:

  1. Ja, det var i sista stund! Men det var väl bra att du inte bröt din fina svit med ett bidrag varje vecka!
    Jättesnyggt, och härliga foton att scrappa!
    Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med din utmaning! Det var inte dåligt jobbat, scrappa och göra fikabröd på en kväll!! Kul att du gjorde fotona runda i stället:) Tack för ditt fina bidrag till oss!

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är som fixade allt. SNyggt tolkat med fotocirklar! Tack för ditt fina bidrag till oss :)

    SvaraRadera
  4. Bra att du hann få LOen klar i tid. Det hade varit tomt utan dig. Tack för ditt bidrag även denna veckan.

    SvaraRadera