Mallar

måndag 27 maj 2013

Veckans skiss 21

Förlåt!!!

Detta är skrivet tisdagen den 28 maj kl. 21.35.
Som säkert några av er märkt fanns ingen bild att se från mitt inlägg om Veckans skiss #21 som jag lade ut igår kväll. Av olika skäl hade jag inte tid att starta datorn för att blogga och jag kan lova att tiden hann bli VÄLDIGT knapp innan jag var klar med både min LO och mitt blogginlägg igår kväll. Egentligen hade jag inte tid för vare sig det ena eller det andra men jag ville verkligen inte missa att få med ett bidrag även den här veckan. För att hinna med allt valde jag att blogga från min iPad vilket jag nu inser inte funkar. Trots att jag såg min bild igår kväll när jag var klar så hade den försvunnit idag. Detta hände ett antal gånger under tiden jag skrev mitt inlägg igår så det som normalt sett tar mig en kvart – tjugo minuter tog i runda slängar ca 2 timmar att få till igår kväll. Jag fick göra om inlägget 3 gånger innan jag (trodde att jag) lyckades. Jag var allt annat än glad kan jag säga. Med ungefär 4 minuter till godo fick jag, till slut, lagt ut mitt inlägg och så blir det bara pannkaka av det i alla fall. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för detta! Jag älskar min iPad men den duger verkligen inte att blogga ifrån :-((( Så därför gör jag ett nytt litet försök att få till det här inlägget och så hoppas jag att det kommer funka som vanligt med datorn och att jag inte blir diskad för att allt krånglade.
Som sagt så ville jag få med en LO även den här veckan och trots att jag egentligen inte hade tid pep jag ner i min scraphörna sent igår kväll för att snabbscrappa mitt bidrag till Veckans skiss #21. Kan väl erkänna att, trots att det inte alls var tanken, så blev det nog ett CASE av Mayas egen LO. Men jag älskar ju både masken och stämpeln hon använt och jag äger dem båda så det föll sig liksom naturligt att använda dem. Jag hade i alla fall sinnesnärvaro nog att välja helt andra färger. Färgerna är valda efter det lilla grönskimrande 3D- klistermärket med New Yorks skyline längst ner till vänster, på LOn som dottern köpte till mig i välkommen- hit- present när vi kom till USA. Äntligen fick jag anledning att använda det. Eftersom jag hade lite bråttom så smäckte jag bara dit några foton från USA- resan som jag hittade och det gick så fort så misten knappt hann torka ;-) Som vanligt är jag inte helt kompis med misten så det blev, i mitt tycke, alldeles för mycket av den varan. Jag hade ju tänkt mig lite mer av en lite lätt mistdimma över mitt CS men det blev en rejäl dusch trots att jag tryckte så lätt jag kunde. SUCK! Ska nog öva mig på detta under sommarlovet :D Nu får det vara nog snackat om mina tillkortakommanden. Så här blev då min LO:

Fotot av min LO är ju tyvärr lite dåligt med blänk lite här och där. Jag ber om ursäkt för det också men tyvärr blev det inte bättre än så den här gången.
Bakgrunden är ett lite gräddvitt CS där jag använt en mask från CWS och en lite mattare mist, Chalkboard i färgen charcoal, från Tattered Angels. Sedan stämplade jag med en frimärkesstämpel från KaiserCraft. På med fotona och ett alfabet, "Storyteller", från Webster. Så var det klart!
Bakom fotona skymtar ett mönsterpapper med stjärnor på från Reprint. Längst ner till vänster på LOn har jag satt klistermärket från dottern och jag tror hon handlat det i "The Dollarstore". &- tecknet ingår i ett alfabet som jag köpte på Michael's i Clifton, NJ, när vi var i USA.
Fotona på LOn är tagna då vi tog en tur ut till Staten Island för att kunna kika på Frihetsgudinnan gratis. Vi hade en mycket ekonomisk reseledare i dottern kan jag säga. Hon tyckte det var onödigt att lägga pengar på en av de dyra turistbåtarna när man kunde åka färjan gratis. Inget slöseri med arvet där inte ;-) Tyvärr var det den enda lite kalla dagen (typ 20oC) och så regnade det ganska rejält :-( Sikten fram till tant Frihet var väl inte direkt strålande men vi är ändå nöjda med turen. Gratis är ju alltid gott ;-) När man tittar på filmer som utspelar sig i NY verkar ju Frihetsgudinnan helt enormt stor, men ack vad man bedrar sig. Tanten är ju pytteliten :O :D Vi var faktiskt lite chockade och besvikna över hennes storlek. Snacka om lurendrejeri!
Så här fin är Mayas skiss:

Önskar jag haft några foton från Paris att scrappa :-))
Ha en superbra vecka!
Jeanette

Ps. Orginalinlägget ligger kvar här nedanför :-( Jag vill ju inte att ni tror att jag bara hittar på alltihop. Ds.



Så här blev min LO:



Hinner tyvärr inte mer för idag har allt krånglat.



Jeanette

4 kommentarer:

  1. Ser tyvärr ingen bild på konstverket:(, kanske har du haft krångel med datorn!

    SvaraRadera
  2. Förlåt! Men nu är det åtgärdat och man kan se både bilder och en himlans massa text. Hade en väldigt skum och krånglig dag igår och allt gick fel. Hoppas ni har lite överseende med detta och inte diskar mig :D

    SvaraRadera
  3. Härlig LO. Gillar verkligen din Titel. Cool. Tack för ditt fina bidrag även denna veckan.

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Jag tycker nog att du har lyckats riktigt bra med misten! Himla snygga foton från New York, en underbar stad! ;-)
    Apropå krånglet med bloggandet: Använder du Blogger-appen? Det gör jag, och det funkar bra! Att logga in och göra inlägg via webbläsaren funkar inget vidare!
    Tack för ditt bidrag, flitiga du! <3

    SvaraRadera