Mallar

måndag 29 oktober 2012

Hej hopp!

Idag är jag senare än senast med att blogga mitt bidrag till Veckans skiss. Det finns väldigt goda själ till detta naturligtvis. Jag har bl. a. varit och gjort månadens matinköp i fredags och i lördags var vi hos grannen och käkade en gudomligt god räkpaj. Men i söndags hade jag egentid och gick därför på Göteborgs Scrap- och Kortmässa. Där gjorde jag slut på lite av mina surt fördärvade slantar =) Ingen scraptid på hela helgen, men idag har jag varit ledig från jobbet så hela dagen har jag suttit i pysselhörnan och då har jag inte ens tänkt på att starta datorn och skriva mitt inlägg. Eftersom jag nu är så sen med det här inlägget så blir det inga mer krusiduller överhuvudtaget utan nu kör vi.

Den här gången har turen kommit till Tanja att rita en skiss som vi andra får lov att tolka. Även den här veckan är det en kul och inspirerande skiss och Tanjas egen tolkning är både kul och fin. Egentligen är det otroligt att vi hela tiden blir inbjudna att använda andras ”konstverk” att skapa efter. Jag är så himla glad över att jag får den här möjligheten för jag har ju så himla roligt när jag tolkar andras skisser. Nåväl! Nog om detta. Så här ser Tanjas fina skiss ut:
Och så här tolkade jag den:

Vädret har tyvärr varit helkasst så jag var tvungen att fota min LO inomhus i skenet av en bygglampa. Det blev ju visserligen ljust och fint i rummet, men fotona blev ju allt annat än bra.
Några fler bilder:
Jag har använt en mask och dessutom tagit mitt första kliv in i Gessons förlovade värld ;-) Jättekul helt klart. Fattar inte varför det tagit mit så lång tid att våga mig på detta :S Nu är jag i alla fall fast =) Uppe i höger hörn har jag satt en liten remsa av ett av de mönstrade pappren och en halv jorunalingcirkel, där jag stämplat fotodatum, samt ett minigem med en liten snöflingecharm i.
Urk, vad suddigt! Förlåt!
De mönstrade pappren är från MME, olika kollektioner, och dem har jag skurit i remsor, enl skissen, som jag sedan knycklat till lite. Washitejpen minns jag inte var den kommer från, men det skulle kunna var från YouDo. Sedan har jag stämplat några olika snöstjärnor med svart stämpelfärg och sedan embossat med Clear Rock Candy. Blev väl inte så superbra så då har jag försökt snygga till det hela med en vit snöflinga som jag haft Stickles på. Den lilla biljetten har jag fått med ett Mollykit och likaså det lilla minigemet. Uppe till vänster sitter en blå snöflinga. Den har jag först målat med ljusblå akrylfärg och sedan tog jag Crackle Accent på. Det blev en krullig snöflinga ;-) Journalingcirkeln är köpt i USA (tror den kommer från K&Company) och den har jag delat i två delar. Den andra halvan sitter uppe i höger hörn.
Lite fler snöflingor med Stickles på. Jag har även satt på isblå halvpärlor på alla snöflingorna. Bakom fotot har jag satt två doilies som jag färgat svarta med glimmermist från Tattered Angels. Jag skulle egentligen ha dem till ett annat projekt men de passade inte riktigt in så de blev liggande. Fram tills nu =) Alfabetet har jag inte en susning om var det kommer från men det bjuder jag på ;-) På det hela taget blev det en rätt så vinterblek LO. Ännu blekare var den innan jag fick in de svarta doiliesarna. Tur att de bara låg och skräpade så jag kunde ta dem ;-)
Den här utsikten, som jag fotat, får maken njuta av varje dag när han jobbar. Året runt dessutom. Även om viken är finast under sommarhalvåret så har den sin speciella tjusning på vintern också. Mitt i sommaren kan man knappt se något annat än folk eftersom viken blir proppfull med badande sommargäster, folk som går till och från sina båtar eller folkmassorna som går mellan sina bilar och Käringöfärjan. Maken gillar därför utsikten bäst under våren och tidiga höstar, men han uppskattar även de vinterdagar då isen ligger och solen glittrar i snön. Man kan inte annat än att vara lite avis på hans jobbutsikt =)

Tack och hej från mej!

Jeanette

6 kommentarer:

  1. Wow! Jättefin tolkning! Söta detaljer. Gillar verkligen "journaling-rutan" .Tack för att du ville vara med och leka med oss på Veckans skiss!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev med stencilen bakom, passar perfekt till temat. Tack för ditt fina bidrag till oss :-)

    SvaraRadera
  3. En härlig och vintrig LO! Jättefint med den vita färgen mot det ljusblå, passar så bra till vintertema. Vackert foto! Tack för att du hakar på oss den här veckan också:)/DT-Jeanette

    SvaraRadera
  4. Åh vilken snygg layout! Härligt bakgrundsmönster och jättefina färger!
    Tack för bidraget till Veckans Skiss!
    DT Ulrika

    SvaraRadera
  5. Nydeligt vinter-layout. Skønne, kolde farver. Så fin brug af stencilen bag billedet. Tak for endnu et flot bidrag til VS. :)

    SvaraRadera
  6. Vad bra du har lyckats med färgerna här! superläckert! /J

    SvaraRadera