Mallar

måndag 22 oktober 2012

Jisses alltså!

Idag är jag verkligen ute i sista stund med att blogga mitt bidrag till Veckans skiss. Det var nära ögat att det inte blev något bidrag alls den till den här veckan. Jag har nämligen fått en beställning på kort till en kille, som fyller 18 år, och därför ägnat hela helgen åt att skapa några olika kort som beställaren kan välja mellan. Alltså jag tycker det är jättesvårt att avväga vad en kille i just den åldern tycker är lagom med dekos samtidigt som jag vill göra ett kort som är typiskt för just mig. För att inte tala om att jag saknar det mesta som är lite mer manligt i mina lådor. Suck! Det beror i och för sig på att jag egentligen inte gör kort på beställning och alltså inte behöver just sådant. Men nu frågade en kollega så snällt så då kunde jag inte stå emot. Nu har jag, tack och lov, bara ett kort kvar att montera och det beror enbart på att jag helt enkelt var tvungen att sticka emellan med att skapa en LO till Veckans skiss #42 innan det blev alltför sent. Mitt mål är att vara med varje vecka och då kan jag ju inte missa en vecka bara så där pga ett kort ;-)

Återigen är det en av de nya medlemmarna i DT- gänget som står för skissen. Den här veckan är det tjejen med det absolut snyggaste namnet, Jeanette. Ja, ja! Jag vet att jag är partisk när det gäller just det namnet eftersom det är samma namn som jag har, men ändå =) Och hon har inte bara ett fint namn, hon har gjort en snygg skiss och en underbar LO också. Och så här ser skissen ut:
 
Och så här blev min tolkning av densamma:
Bakgrunden är ett lite grå- grön- blått CS. Jag har köpt det färgmatchat till MME kollektion "The Sweetest Thing - Tangerine", som är just de mönsterpappren jag använt här. Scraplagret är det som står för den servicen och jag tycker det är suveränt. Mönsterpappren är chalkade med grön stämpeldyna från Versa Color. Några blommor från Prima och fjärilar, som jag stansat med min stans från MS, med bling så är LOn klar.

Några fler bilder:
Eftersom jag ville att fotot skulle vara i fokus så har jag valt att skriva min journaling nära och runt kanten av mönsterpappren för att inte störa allt för mycket.
Här syns (tyvärr lite dåligt på nedre bilden) de stämplar jag använt. Även de kommer från MME, "Follow Your Heart - Be Happy".  Den lilla spetsliknande kantstämpeln (längst ner på övre bilden) är väldigt kort så för att få den att räcka hela vägen fick jag stämpla flera gånger efter varandra. Det var inte helt lätt och resultatet blev ju därefter. Men stolen blev fin =) Den stora stämpeln (nedre fotot) lyckades jag glömma att trycka till ordentligt överallt så den är lite suddig och en bit saknas, som ni kan se. Men inget här i världen är ju perfekt så det är ju bara att gilla läget. Gjort är ju gjort =)

Det här är nog den absolut snabbaste LO jag någonsin gjort. Den tog inte ens en timme att knåpa ihop. Om det är bra eller dåligt får vi väl se på torsdag eller fredag när juryn har sagt sitt. Jag är väl så där lagom nöjd men det var att välja mellan att snabbscrappa eller inte scrappa alls. Av två onda ting valde jag därför det minst onda och bara slängde ihop något som påminde om skissen. Jag valde bort titel för jag tycker att bilden säger så mycket mer än vad ord kan i det här läget. Rätta mig gärna om jag har fel =) Fotot är återigen från New York. Jag kunde inte låta bli att ta ett kort på gatukonsten (eller vad jag nu skall kalla det) när det var en sådan lockande text. Vem vill inte hitta lyckan? Tyvärr hittade jag inte lyckan just där och då, men det gör inte så värst mycket. Jag kan fortsätta leta ett tag till. Eller så kanske jag redan har hittat lyckan här hemma :S =) Vem vet, inte du? Vem vet, inte jag? Vem vet ingenting …

Nä! Nu är det hög tid att jag kammar till mig innan jag åker till jobbet. Jag kan ju inte se ut som värsta sunkfian på jobbet så tack och hej från lilla mej!

Ha en superbra måndag!

Jeanette

5 kommentarer:

  1. Cool foto du har scrappet og en flot løsning på skitsen. Her er mange fine detaljer. Tak for du endnu en gang deltager i VS. :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt foto och härlig inramning. Coola detaljer. Tack för ditt bidrag.

    SvaraRadera
  3. Häftigt foto du scrappat och så fin LOen blev. Tack för ditt bidrag till VS.

    SvaraRadera
  4. Läckert, läckert...grymt snyggt foto och du skriver alltid så kul i bloggen! Tack för ditt bidrag till oss:-)

    SvaraRadera
  5. Läcker LO!Gillar mönsterpappren skarpt. Fotot är helläckert och jag gillar hur du skrivit journalingen, tycker det förstärker temat konst! Japp, håller med om att våra namn är supersnygga! Tack för dina fina ord om min skiss!
    /DT-Jeanette

    SvaraRadera