Mallar

söndag 14 oktober 2012

Söndag 14 oktober

Hej på er igen!

I början av oktober fick en av kollegorna en liten dotter. Självklart vill vi andra ge lilltjejen en liten välkommenpresent. Med presenter brukar man ju även ge ett litet kort. Det är just precis kortet till den presenten jag ägnat en del av min helg åt att tillverka. Och så här ser det ut:

Ursäkta dålig bild men trots en bygglampa till hjälp ville det sig inte riktigt ändå. Jag har gjort ett sk. bokkort. Grunden är ett vitt CS som jag stansat med en MS- stans. Sedan har jag chalkat alla kanter med Distress Ink Pad, "Vintage Photo". Doilisen är stansad med en Spellbinders- die som jag köpte i USA. Mönsterpappret kommer från Girls Paperie. De små fåglarna är i trä och kommer från Studio Calico. Jag har målat dem vita med akrylfärg för att de skulle passa in lite bättre med det andra. Nästan alla blommorna är inhandlade hos Strömstads Scrapbooking. Under blommorna döljer sig en grön bladranka som jag fick med ett Mollykit för länge sedan. Jag ber om ursäkt för att jag inte tagit några bilder på insidan men jag glömde faktiskt av det och nu hinner jag inte. Sorry!
Jag har verkligen frossat i rosa den här gången =) Visserligen gillar jag och använder rosa annars också men inte riktigt i den här mängden som på det här kortet. Stämpeln, en ”Baby Tilda”, är från Magnolia och jag hann precis få hem den i fredags när jag skulle börja med kortet. Väldans tur faktiskt =) Sedan har jag färglagt med färgpennor som är tänkta till de där väldigt populära målarböckerna Top Model. Det beror på flera saker faktiskt. Dels äger jag inga andra typ Copics, Promarkers eller liknande och dels kan jag absolut inte måla med tuschpennor. Det blir asfult! Däremot klarar jag hantera färgpennor och dessa var väldigt lätta att färglägga med. Även hudfärgen som annars lätt blir antingen rosa eller gulorange. Jag är faktiskt väldigt nöjd med hur min lilla baby blev.

Nu är det dags att förbereda för en ny vecka med allt vad det innebär av jobb och skola. Har en del planering att göra inför fritids samling att fixa till också innan jag äntligen kan få min skönhetssömn.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll. Vi hörs imorgon då jag bloggar mitt bidrag till Veckans skiss.

Hej svejs!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar