Mallar

torsdag 1 november 2012

En sommarlayout

Hej på er igen. Idag tänker jag fatta mig kortare än normalt och bjuda på en liten somrig LO. Det kan behövas så här i höstmörkret ;-)

Jag har faktiskt utgått från en alldeles egenhändigt ritad skiss. Jag satt och lekte lite i datorn och helt plötsligt var det en skiss. Jag är rätt chockad av att jag faktiskt kunde rita en skiss och sedan gick det utav bara farten. Färgerna har jag justerat i efterhand eftersom allt bara var svartvita och svårtydda streck från början. Jag har helt enkelt gjort den lite mer inbjudande än vad den var innan. Visserligen är den ritad i datorn så det är ju inget superjobb egentligen, men så här ser min alldeles egenritade skiss ut:
Och så här blev min LO:
Gråbrun CS. Mönsterpappren i doiliesen och den prickiga cirkeln kommer från MME och det blommiga i fotomattan är från Prima. Spetsen kommer från Panduro hobby.
Några bilder till:
Vildrosorna kommer från Petaloo. Den lilla rosa rosen vet jag inte var den kommer från men bladen är från Prima. Träfigurerna kommer från Studio Calico. Mellan dem har jag satt ett pyttelitet rosa hjärta som jag satt på3D- kudde och sedan lagt Glossy accent på. Doiliesen är en Magnoliadie. Ljusblå halvpärlor från Panduro. 
Översta bilden: Alfabetet köpte jag på Michael's i USA. Hjärtat har jag klippt ur rosa CS och sedan lagt Glossy accent på.
Bilden nere till vänster: På den prickiga cirkeln har jag gjort en liten reva där jag satt ett annat mönstrat papper från MME bakom. Sedan ett rosa satinband med en liten guldfärgad hjärtcharm i.
Bilden nere till höger:Den lilla runda doilien med fjärilen på är en die från Spellbinders som även den är inköpt på Michael's. Jag gjorde många inköp när vi var i USA ;-)
Fotot har jag ”snott” från lilla svägerskans FB. Skäms på mig! ;-) Tycker att svägerskan och hennes sambo är så fina där de sitter på berget mitt i hamnen i något av alla våra kustsamhällen norr om Lysekil. Jag minns inte riktigt vilket av dem de var i just då. Men det spelar ju mindre roll faktiskt. Jag är helnöjd med min LO för den är romantisk även om den är enkel. Tänk att jag lyckades få till det utan att ösa på blommor, fjärilar och doiliesar :O Helt fantastiskt!

Ha en superbra torsdag!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar