Mallar

söndag 7 april 2013

Hej svejs!

Söndag innebär bloggdag för min del så här är jag nu. Idag har jag lyckats scrappa ihop både en LO och ett kort till Veckans skissutmaning. Inte dåligt alls för att vara mig ;-) Fast jag tänker bara bidra med LOn för det kändes lite kul att göra en LO fast skissen egentligen var mest anpassad för att skapa kort. Inte nog med att jag gjort en LO efter en kortskiss. LOn är dessutom väldigt avskalad för att vara mig. Inte en blomma eller annan dekoration i sikte så långt ögat når :0 Det ni ;-) Så här blev min tolkning av skiss #14:

Bakgrunden är ett vitt CS. På det har jag satt ett grått mönsterpapper från Pink Paislee, "Daily Junque". Övriga mönsterpapper kommer från Maja Design, "Vintage Summer Basic 1905" (träpanelmönstrade längst bak) och EP, "So Happy Together". Alla mönsterpappren är distressade med Distress Ink Pad, Black soot.
Det här alfabetet, "Alphabeans" blended black, kommer från Jillibean Soup.
Fotona av min LO gör tyvärr inte färgerna rättvisa. Det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker redigera fotona så lyckas jag ändå inte få till färgerna rätt. SUCK!
Det lilla minialfabetet kommer från KaiserCraft.
När dottern E och maken C var ute på en av sina promenader någon gång i början av året hittade de denna fantastiska turistbuss parkerad nere i Tuvesvik ;-) Jag tänker definitivt inte boka någon resa med det bussbolaget. Visserligen gillar jag nercabbat, men detta känns lite väl öppet för min smak :D Skämt åsido! Det är ju så klart ingen buss men det såg lite kul ut när lastbilssläpet stod parkerat just där skylten säger att turistbussarna ska parkera. Självklart var dottern tvungen att föreviga detta fantastiska åk. Tänk vilka kul tillfälligheter livet kan bjuda på ibland :D
Och så här ser Marjas fina kortskiss ut:
Jag gjorde även ett litet kort efter skissen, men det är helt utanför ”tävlan”. Så här ser det ut:
Kortet är 10*10 cm stort. Ett dimblått CS som grund (jag tror att färgen heter något med denim) och ett ljusare blått CS i ramen, som för övrigt kommer från Kort og Godt. Grattisstämpeln kommer från Reprint, spetsen nertill är från Panduro och mönsterpappret (som skymtar fram längst upp till vänster, bakom ramen) är en spillbit från Maja Design. Jag har även petat dit en swirl som jag stansat ur vit CS med en die från Sizzix. Blombladen är köpta på ICA Maxi. Den blå liljan är från Strömstads Scrapbooking, Sanglert Collection, (inte från Magnolia som jag skrev förra veckan) och minirosorna kommer från Scraplagret. Där finns även en liten vit blomma från Reprint med en blå halvpärla från Panduro i mitten.
På insidan har jag satt vit CS och på den har jag stämplat en grattistext med en stämpel från PaperMaze.
Nu är det bara att hoppas på tur. För ett tag sedan hade jag ett himla flyt och ”vann” flera gånger, men nu verkar den turen försvunnit fullständigt ;-) Fast det är ju i och för sig inte så konstigt med tanke på hur många duktiga scrappare det finns i vårt avlånga land. Däremot är det väldigt konstigt att inte fler skickar in bidrag till utmaningarna med tanke på att det utlovats en extra (fin) vinst om det blir fler än 22 bidrag någon vecka. Hör ni! Kom igen nu alla som brukar skapa LOer eller kort. Skicka in något alster till en av skissutmaningarna så att vi lyckas slå rekordet och får vara med i utlottningen av den fina extravinsten (klicka här för bild). Den skulle jag definitivt inte säga nej till. Absolut inte :D

Tack och hej för mej!

Jeanette

3 kommentarer:

  1. Sååå läcker LO:n blev. Kul att du testade något nytt! Tack för inspirationen till oss!
    Kortet blev också jättefint!

    SvaraRadera
  2. Lite ovanlig för att var du men jag älskar det vardagliga temat. Snyggt! Även kortet :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha vilket roligt foto. Jättefin LO fastän du inte har fått med några blommor :-) Tack för bidraget denna veckan.

    SvaraRadera