Mallar

söndag 14 april 2013

Lillblomman…

… är ju en av mina många favoriter när det gäller skisser. Därför bestämde jag mig för att försöka hinna med att skapa efter den här månadens (april) skiss. Så här är jag nu med ännu ett inlägg. Som vanligt (känns det som i alla fall) har jag gjort en LO med släktens nya lilla kelgris. Det ovanliga är att maken C faktiskt fångats på bild. Det är så ovanligt att jag bara måste göra en LO om det :D Maken har verkligen längtat och sett fram emot att bli morbror. Att han dessutom fick rätt och det blev en tjej, när alla andra trodde det skulle bli en kille, gjorde honom ännu mer stolt. Fotona är tagna första gången vi träffade lilla L och hon är då två veckor gammal. Så här ser min LO ut:

Som bakgrund har jag ett vitt CS. Mönsterpappret kommer från Prima, "Pixie Glen". Jag använde i princip det som råkade ligga framme på mitt pysselbord. Den ljust turkosblå kanten i CS är också några rester som blivit över från ett annat projekt. Kanten är stansad med en stans, "Lacey Hearts", från Martha Stewart (MS). Fotona är stansade med en cirkeldie från Crafts Too.
En närmare titt på den stansade kanten och mönsterpappret.
Den rosa minirosen kommer från Strömstads Scrapbooking och den vit- turkosa från Scraplagret. Den bruna blomman är från Petaloo.
Fler blommor :D Den helturkosa minirosen kommer från Panduro och den bruna nertill på bilden är från Scraplagret. Bakom fotot anas en turkos scalloped kant. Den tillhör en doilie som är stansad med en die, "Lacey Circles", från Spellbinders.
Det bruna alfabetet, "Teensy Type", kommer från Doodlebug Design.
Och så här ser Lillblommans skiss ut:

Ja, ja! Jag vet att jag gjort en kopia av skissen. Men den är ju så fin så varför förändra den då? Det jag hade svårast för var att hitta ett alfabet som passade. Så här i efterhand så tror jag nog att det hade varit bättre utan något alls. Men nu sitter det där så det får väl bli kvar antar jag. Det syns ju faktiskt nästan inte alls.
Det var allt för den här gången. jag har varit lite flitig den senaste veckan så här kommer snart ett nytt inlägg men då är det faktiskt, hör och häpna, inget bidrag till någon tävling. Vi hörs då!

Ha det!
Jeanette

1 kommentar:

  1. Halloj! Vad roligt att läsa att du gillar skisserna :) Jag blir lika glad när jag ser att du är med igen! En jättefin layout där skissen tolkats så fint! Kram!

    SvaraRadera