Mallar

måndag 15 april 2013

Med risk för…

… att vara lite tjatig så är jag här igen med ännu ett inlägg. Som jag skrev i förra inlägget är det faktiskt inte något tävlingsbidrag den här gången. Jag hann faktiskt inte vara med då det begav sig ;-) Jag är med i en grupp på Facebook (FB) som heter ”En kväll – en utmaning”. I början var jag med varje gång men då var det en utmaning någon gång per vecka. Nu spottar medlemmarna ur sig en utmaning i stort sett varje dag, vilket inte är fel, så jag hinner liksom inte vara med varje gång längre. Men det är ju inget att gråta över. Även om jag inte hinner vara med när utmaningen går av stapeln så är det ju inget som hindrar mig från att skapa något i efterhand. För några veckor sedan skapades en utmaning där man skulle skapa efter skisser. Skisserna var jättefina så jag sparade ner dem i datorn till ett senare tillfälle och detta tillfälle har nu kommit. I fredags hann jag med att skapa flera LOer varav denna är en av dem:

Svart CS som bakgrund och rester av mönsterpappren "Follow Your Heart - Be Amazing" från MME. Där finns även en liten bit av ett mönsterpapper från Pink Paislee, "Daily Junque". Det är det med 1:an på. Stämpeln, biet, kommer från MME den också och ingår i kollektionen "Follow Your Heart - Be Happy". Den snirkliga flygvägen har jag ritat med en vit glazepenna från Sakura.
Svartvit Twine från October Afternoon. I den har jag satt vimplar som jag klippt från spillbitarna som blivit av mönsterpappren. Alla mönsterpapper har fått sig en sotad kant med Distress Ink Pad, black soot. Bradsen kommer från Panduro, den röda blomman har jag klippt loss från en spets jag hade hemma och den gula blomman hittade jag i blomlådan. Den röda rhinestonesen kommer från Doodlebug precis som alfabetena, "Teensy Type", gör. De ytte- pyttesmå fjärilarna är stansade med en liten handstans jag haft i några år.
Fotot är på dotterns bästis, som för tillfället bor och jobbar i Dublin. Tjejerna är verkligen tajta, vilket jag skrivit om i tidigare inlägg, och hela vår familj tycker väldigt mycket om den här tjejen. Jag råkar även vara vän med henne på FB och där lade hon upp det här fotot någon gång i höstas. Jag är ju lite tjuvaktig av mig och det här fotot av M är ju så himla fint så jag kunde inte låta bli att ”låna” det av henne. Hoppas hon inte blir alltför arg på mig :0 Under tiden jag scrappade den här LOn gick låten ”Hej Monika” runt, runt i skallen på mig så därför fick titeln på LOn bli den. Tur att tjejen heter just Monika. Annars hade det blivit lite wierd ;-)
Skissen som jag använt ser ut så här:
skissen kommer härifrån: http://pagemaps.com/index.htm
På Pagemaps kan man låna skisser i alla möjliga fasoner men just den här hittade jag inte längre. Det verkar som om de bara finns tillgängliga under en viss period, t ex april som det är just nu. Det var första gången jag hittade dit så jag är inte så insatt ännu, men jag kommer definitivt svänga in där fler gånger för att leta kul skisser. Om man har idétorka kan man hitta ny inspiration direkt. I alla fall om man som jag behöver en skiss för att komma igång.

Nu är jag klar och tänker inte komma tillbaka på flera dagar ;-) Tror jag inte i alla fall, men jag lovar inget som jag inte kan hålla :D
Ajöken från fröken!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar